کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در مجموع ۵۰ هزار و ۴۷۷ نفر مشمول دریافت معوقه رتبه‌بندی شده‌اند، گفت: این تعداد به صورت میانگین ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ناشی از معوقه متناسب‌سازی در طول اجرای این قانون (متناسب‌سازی) یعنی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند.
عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی درباره آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: بعد از اجرای قانون جدید هیچ کارگر جدید بیمه نشده است.
بحث ساماندهی دستفروشان بارها در قالب طرح های مختلف دنبال شده است و به نتیجه درستی حاصل نشده است. وزیرکار در اظهارات اخیر خود گفته است کسانی که در چهارراه ها و خیابان ها مشغول کار هستند، باید ساماندهی شوند.
کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور که در سخت‌ترین شرایط تن به کارهای پر خطر می‌دهند به این امید که حداقل در مقابل به خطر انداختن جان و سلامتی خود می‌توانند زودتر بازنشست شوند، امروز با قوانین مبهمی روبرو شده‌اند که آینده شغلی آن‌ها را به مخاطره انداخته است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نرخ بیکاری حدود ۷درصدی در ۱۹ استان و تک‌رقمی شدن این نرخ در ۲۵ استان با افزایش اختیارات پرداخت تسهیلات به استانداران خبر داد.
مدیرکل روابط کار وزارت کار گفت: کارگران اگر شکایتی از نحوه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل دارند می توانند به کمیته مستقر در کارگاه خود گزارش دهند و وظیفه کمیته رسیدگی به این موضوع است.
کاهش و سخت‌گیرانه‌شدن قوانین مربوط به بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور، قوانین بازنشستگی مربوط به حقوق بازمانده و کاهش مواردی که دولت پرداخت حق بیمه برخی را بر عهده می‌گیرد، از دیگر اقدامات ضروری است که باید انجام شود.