کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

کشور آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که به‌شدت دچار کمبود نیروی کار به‌ویژه نیروی کار جوان است؛ از این‌رو اگر شما شغل مناسبی داشته باشید که از مشاغل پرتقاضا در کشور آلمان باشد، شانس بسیار زیادی برای کاریابی در آلمان خواهید داشت.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: کارفرمایان نباید عیدی کارگران را به سال بعد موکول کنند و در صورت امکان با حقوق بهمن ماه عیدی را به دست کارگرانشان برسانند.
وزیر کشور در نشست مشترک با اتاق تعاون ایران:

از همکاری با تعاونی ها استقبال می کنیم

احمد وحیدی وزیر کشور در نشست با اتاق تعاون ایران گفت: با استقبال از همکاری با تعاونی ها همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، تعاونی ها را حمایت می کنیم.
در پی ابلاغ تصویبنامه مصوب جلسه ۱۵ بهمن هیأت وزیران در خصوص پاداش آخر سال کارمندان و بازنشستگان توسط معاون اول رئیس جمهور، شمارش معکوس برای واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان آغاز شده است.
فعالان کارگری تاکید دارند: ما کارگران از دولت و کارفرمایان یک دستمزد حداقل ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی طلبکاریم و باید حداقل دستمزد ۱۴۰۳ در کمترین حالت برابر با این رقم تعیین شود.
اجرای ماده ۲۹ برنامه هفتم و شرایط بازنشستگی منوط به تدوین و ابلاغ آیین‌نامه است اما عملیاتی شدن آن مطابق قانون برنامه هفتم توسعه از اول فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ قابل انجام خواهد بود.
بیات با بیان اینکه فرقی بین کارگر قراردادی و کارگر رسمی در بحث پرداخت عیدی وجود ندارد، اظهار کرد: کارگران به هر میزانی که کار کرده باشند حتی اگر ۳۰ روز باشد مستحق دریافت عیدی هستند.
طبق قانون کار، کارگرانی که به هر دلیلی شغل خود را از دست داده‌اند، کارگران آزمایشی، ساعتی، نیمه وقت و فصلی مشمول دریافت عیدی هستند و کارفرما موظف به پرداخت این مولفه است.
وزیرکار با اشاره به اینکه میانگین افزایش حقوق‌ کارگران برای سال آینده بیشتر از ۲۰ درصد است گفت:همه تلاش دولت این است که دهک‌های کم درآمد جامعه که به هر نحوی درآمد آنها از نرخ فقر پایین‌تر است، به حداکثر دریافتی برساند؛ که نرخ فقر را پوشش بدهد.
در آیین بهره‌برداری از خط تولید موتورسیکلت برای اشتغال زندانیان در استان قم، گفت: در این واحد برای ۷۰ نفر از زندانیان استان فرصت اشتغال فراهم می‌کند،‌ ۸۰ نفر از زندانیان استان هم در کارخانه اصلی مشغول کار هستند.
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداقل و حداکثر میزان حقوق عیدی سال جاری هر کارگر را اعلام کرد.