کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

روز گذشته حسین گودرزی، نماینده مردم دورود و ازنا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص یک مصوبه مربوط به ساعات کاری گفته بود: «قانون اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل تعیین دو روز تعطیلی در هفته و کاهش ۱۶ ساعت کار ماهانه برای تمامی کارکنان به عنوان یکی از اولویت های مصوبات کمیسیون اجتماعی مجلس در سال 1403 معرفی شده است.»
نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در تبصره های ماده ۴۱ قانون کار و فرمول تعیین مزد افزایش مزد و تورم الزام‌آور است. بنابراین ضرورت دارد که جلسات کارشناسی مزد در طول سال برگزار شود.
رئیس سازمان امور استخدامی گفت: سال گذشته قریب به ۲۴ آزمون استخدامی را مجوز دادیم و معتقدیم این اتفاق باید بیفتد که اگر قرار است کسی در دستگاه دولتی استخدام شود بدون سفارش دیگری و تنها بر اساس شایستگی باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی از پرداخت مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته خبر داد و گفت: حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین در اردیبهشت پرداخت می‌شود.
همزمان ضمن حکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی؛

دعوت اتاق تعاون ایران از تعاونگران برای حضور در راهپیمایی روز قدس

رئیس اتاق تعاون ایران طی پیامی ضمن محکوم نمودن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، از آحاد مردم به ویژه تعاونگران برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نمود.
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۸ به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب ۱۳۸۶ و جزءهای (۱) (۲) و (۳) بند (الف) و بند (ب) تبصره (۱۵) و بند (ب) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی گفت: مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فرودین‌ ماه مطابق سال گذشته پرداخت خواهد شد و حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود.
در دنیای امروز، یادگیری مهارت‌های تخصصی از اهمیت بسیاری برخوردار است. با پیشرفت فناوری و تحولات روزافزون در بازار کار، داشتن مهارت‌های تخصصی می‌تواند به عاملی مهم برای کسب موفقیت و پیشرفت حرفه‌ای تبدیل شود؛ اما یافتن بهترین سایت های آموزش مجازی رایگان ممکن است کاری چالش‌برانگیز باشد
افزایش سن بازنشستگی در جلسه علنی آبان ماه سال ۱۴۰۲ از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در نهایت در ۲۴ دی توسط سخنگوی شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت اما تاکنون برای اجرای آن تعیین تکلیف نشده است. اینکه قرار است سال ۱۴۰۳ یا ۱۴۰۵ اجرایی شود، هنوز مشخص نیست.
مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی: سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شد. انتخاب این شعار بیانگر اهمیت توجه به تولید ملی و نقش حیاتی مشارکت همگانی مردم در تحقق این هدفگذاری ملی است و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با درایت و هوشمندی بی نظیر خود، این نکته بسیار حیاتی را در شعار امسال متجلی ساختند.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار در حال آماده سازی است و به زودی به دولت ارائه می‌شود.
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که اگر حداقل دستمزد مطابق ماده ۴۱ قانون کار با تورم بانک مرکزی از ۱۳۹۰ رشد کرده بود، باید امروز ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین می‌شد که ۲۵ درصد بیشتر از ۷ میلیون و ۱۸۲ هزار تومان تعیین شده توسط دولت است.