بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

سبزیجات با هفت درصد، صدرنشین جدول تورم خردادماه بوده و میوه و خشکبار حدود شش درصد تورم را تجربه کرده‌اند. خرداد امسال در «گروه چای، نوشابه، آبمیوه و...» و گروه «شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی» هم به ترتیب شاهد رشد ۳.۳ و ۳.۴ درصدی تورم ماهیانه بوده‌ایم و حتی تورم نان معادل دو درصد بوده است. با این حال تورم ماهیانه گوشت قرمز تنها ۱.۲ درصد ثبت شده.
مرکز عرضه دارو یکی از ملزومات هر محیط زندگی به حساب می آید تا شهروندان هر زمان از طول شبانه روز که نیازمند اقلام بهداشتی و درمانی شدند بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند؛ اما این مکان ها که به نوعی محیط درمانی به حساب می آیند به شکل قارچ گونه در محلات کلانشهر تهران احداث می شوند و به نوعی به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده اند.
روز شنبه، زمانی برای قدرت‌نمایی خریداران بازار بود. در اولین روز هفته، دلار توانست خود را بالای سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی تثبیت کند و سکه امامی بالای مرز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار گرفت.
در روز اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری، دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت و مرز ۲۴هزار تومانی را از دست داد. سکه امامی نیز چهار کانال افت قیمتی را به ثبت رساند و به سوی مرز ۱۰میلیون تومان حرکت کرد. به گفته فعالان، نزول بهای اونس طلا در بازارهای جهانی و کاهش دلار در بازار داخلی، عواملی بودند که سکه را در سرازیری قرار دادند.
مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز در گفت وگو با پرسون؛

ورود کالای قاچاق، سد راه تولید و تولیدکنندگان

برگزاری عملیات‌هایی مانند رعد ۴ در رابطه با بحث مبارزه با قاچاق نشان می‌دهد که دولت و حاکمیت در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصمم است چرا که ورود کالای قاچاق آسیب‌های زیادی را به پیکره اقتصاد به خصوص در بحث حمایت از تولید وارد آورده است.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به کشتار بره‌های ماده به دلیل کمبود نهاده و علوفه، گفت: این کار نوعی نسل کشی است و در آینده‌ای نزدیک کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

یک مقام صنفی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

بازار ناکوک دوخت و دوز / اجرا نشدن عدالت مالیات در اصناف

ویروس کرونا به شکل رسمی در ابتدای اسفند ماه دو سال گذشته سروکله اش پیدا شد و به دلیل اجرای فاصله گذاری اجتماعی بسیاری از مراسم دورهمی را رو به تعطیلی کشاند و حتی دانش آموزان را رهسپار آموزش آنلاین کرد.
در سومین هفته خرداد شاهد تغییرات شدید قیمتی در بازار نبوده ایم و بورس روند با ثباتی را طی کرد در ادامه این گزارش تغییرات قیمتی را با جزئیات شرح داده ایم.
فعالان بازار ارز طی هفته گذشته در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، با ابهام درباره نحوه احیای برجام در معاملات خود احتیاط به خرج دادند و به همین دلیل بازار با مقاومت در برابر افزایش یا کاهش قیمت‌ها مواجه بود.
پرسون از ضرورت صنعتی شدن قوت غالب مردم گزارش می دهد؛

تولید نان نیازمند اصلاح ساختاری/ کاهش قیمت در گرو افزایش تولید

این روزها افزایش حقوق کارگران، افزایش اجاره بها، افزایش قیمت حامل های انرژی و... موجب گران شدن بدون مجوز نان از سوی نانوایان شده است، گرچه مقامات نظارتی و مسئولان عنوان کرده اند که با گران فروشان برخورد می کنند؛ اما همچنان مردم نان را به عنوان مهم ترین قوت غالب زندگی شان با افزایش قیمت خریداری می کنند.
دلار از ابتدای ماه پله به پله گران شده و شواهد و قرائن از افزایش قیمت در شروع معاملات امروز دوشنبه هفدهم خرداد خبر می‌دهند.
قیمت انبه که تا کیلویی ۲۵۰ هزار تومان هم رسیده بود، شکسته شد. رئیس اتحادیه بارفروشان میوه با اعلام این خبر گفت: انبه به کیلویی ۳۵ هزار تومان رسیده است و بهای موز هم رو به کاهش است.
مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت گوشت گوسفندی نسبت به هفته‌های گذشته نوسانی نداشته، اما گوشت گوساله با افزایش قیمت همراه شده است.

همتی چهار شوکی که منجر به صعود دلار شد را اینگونه نام برد "ماجرای بنزین و آبان 98؛ بازگشت به لیست سیاه FATF، کرونا و اختلال صادرات، قرار گرفتن باقی بانک‌ها در تحریم‌های ثانویه."
برخی مسئولان آمارهای اشتباه از تولید جوجه یک روزه ارائه می‌کنند، اما حداقل 30 میلیون قطعه کمتر از نیاز تولید شده و منافذی در بازار وجود دارد که نهاده از بازار آزاد سر در می‌آورد و رانت‌هایی که تخم مرغ نطفه‌دار به دست تولید کننده واقعی نمی‌رسد.

در هفته جاری، سکه تمام توانست افزایش قیمت را تجربه کند و به بهای ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نیز تومان برسد. محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی در بازار سکه اهمیت زیادی دارد. تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که سکه بالای این محدوده مقاومتی باقی بماند، خریداران بیشتری به بازار وارد خواهد شد.