بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

سرانجام پس از گذشت چند ماه؛

قیمت رسمی نان اعلام شد

امروز اتحادیه نانوایان سنتی تهران با انتشار ابلاغیه‌ای نرخ مصوب انواع نان با گندم یارانه‌ای نوع یک و دو را اعلام کرد.
روز پنج‌شنبه، برای معامله‌گران بازار ارز و سکه اهمیت زیادی داشت. دلار روز چهارشنبه تا سطح حساس ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان عقب‌نشینی کرده و سکه امامی نیز در همان روز به زیر مرز ۱۰ میلیون و۵۰۰ هزار تومان رفته بود.
بازار در هفته ای که گذشت؛

سیر مثبت بورس و سیر نزولی طلا و ارز

در هفته‌ ای که گذشت بورس مجددا تنها بازار مثبت بود. طی این هفته بازار ارز به حرکت در مدار نزولی ادامه داد و قیمت دلار ۱.۷درصد و یورو ۲.۲درصد منفی شد.
قفل و کلید یکی از کالاهای پر مصرف در دنیا است، مواد اصلی این کالا از نوع فلزات به شمار می رود که این روزها به دلیل گرانی فلز و افزایش قیمت دلار در ایران قیمت این کالا نیز همانند سایر کالاهای مصرفی رو به افزایش قرار گرفته است.
پرسون از تعطیلی شعبه فروشگاه کفش ملی گزارش می دهد؛

‎گام های کوتاه در تولید کفش/ بی مدیریتی عامل فروپاشی صنعت

‎صنعت تولید کفش در ایران به بیش از نیم قرن پیش بر می گردد، به طوری که شرکت کفش ملی ایران یکی از شرکت‌های تولیدکننده کفش از سال ۱۳۳۶ از سوی بخش خصوصی تأسیس شد و نه تنها تولید داخل کفش را فراهم می کرد بلکه به آن سوی مرزها نیز صادرات داشت، اما این روزها این صنعت حال و روز خوشی ندارد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران از کاهش 15 درصدی قیمت میوه نسبت به هفته گذشته خبر داد و افزود: گرمای هوا و بالا بودن قیمت‌ها، دو دلیل سیر نزولی قیمت میوه در هفته‌جاری است.

دلار آمریکا معاملات امروز را با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته آغاز کرد اما در ادامه کاهشی شد. بازار متشکل تعطیل بود. قیمت درهم زیر مرز 6850 تومان قرار داشت و به دلار کمک نکرد.
شاید مهم‌ترین سؤال این روزهای اقتصاد ایران قیمت دلار در ماه‌های آتی و به‌ویژه در دولت جدید باشد. پرسشی که از اقتصاد فراتر رفته و کلیت زندگی مردم را در برگرفته و نقل هر محفل و مجلسی است.
در چند سال اخیر حضور معتادان متجاهر در دل تهران در محله های شوش، مولوی و هرندی به قدری پررنگ شده که صدای شهروندان و کسبه ساکن در این محلات را در آورده است؛ گرچه مقامات مسئول در نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و....تلاش هایی برای حذف این معضل اجتماعی کرده اند؛ اما همچنان بساط آنها برقرار است.
آینده بازار دلار، تحت‌تاثیر چه عواملی است؟ بانک مرکزی در یک تحلیل رسمی، متغیرهای بنیادین و اثرگذار در بازار ارز را معرفی کرد. براساس این گزارش، متغیر نخست، بهبود رشد اقتصادی و تولیدات بخش صنعتی است. آمارهای رسمی نشان می‌دهد اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۹ پس از دوسال رکود، رشد اقتصادی مثبت را ثبت کرده و تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی بهبود یافته است.
پرسون از هزینه‌های هنگفت درمانی گزارش می دهد؛

نقره داغ شدن بیماران در بیمارستان ها/ مراکز درمان یا بنگاه اقتصادی!

تهران به دلیل شرایط پایتخت بودنش مهد بیمارستان های کوچک و بزرگ است، بیمارستان تخصصی و غیر تخصصی تا سه دهه پیش کاملا به شکل دولتی احداث و مورد بهره برداری قرار می گرفت؛ اما در دو دهه اخیر بخش خصوصی تمایل بیشتری برای احداث بیمارستان دارد و این روزها بیمارستان های خصوصی بیشتر از بیمارستان های دولتی خودنمایی می کنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: امروز قیمت طلا و سکه در بازار‌های داخلی نسبت به اواخر روز گذشته تغییر چندانی پیدا نکرده است.
دلار بازار آزاد جایگاه خود را در کانال 25 هزار تومان تثبیت کرده است و نرخ دلار سنا نیز در کانال 25 هزار تومان باقی ماند، اما همچنین رشد معناداری در عرضه دلار متشکل مشاهده نمی‌شود.
سبزیجات با هفت درصد، صدرنشین جدول تورم خردادماه بوده و میوه و خشکبار حدود شش درصد تورم را تجربه کرده‌اند. خرداد امسال در «گروه چای، نوشابه، آبمیوه و...» و گروه «شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی» هم به ترتیب شاهد رشد ۳.۳ و ۳.۴ درصدی تورم ماهیانه بوده‌ایم و حتی تورم نان معادل دو درصد بوده است. با این حال تورم ماهیانه گوشت قرمز تنها ۱.۲ درصد ثبت شده.