بازگشت دلار به کانال ۴۹ هزار تومانی

نرخ انواع ارز در هفته‌ای که گذشت روند نسبتا ثابتی را تجربه کرد و البته نوسانات قیمتی دلار، یورو و سایر ارزها روند نزولی در بازار آزاد (غیر رسمی) و مرکز مبادله داشت.
تصویر بازگشت دلار به کانال ۴۹ هزار تومانی

به گزارش سایت خبری پرسون، شنبه هفته جاری (هفدهم تیر ماه) بازار ارز با ثبات نسبی قیمت نسبت به آخرین ساعات معاملات در روز پنجسنبه هفته گذشته (پانزدهم تیر ماه)، کار خود را آغاز کرد، اما این روند تا دیروز با ثبات و البته با نوسانات کم اما نزولی ادامه داشت.

به عنوان مثال هر دلار آمریکا در روز شنبه هفته جاری (هفدهم تیرماه) در بازار آزاد (غیررسمی) به حدود ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود، اما همین نرخ تا روز یکشنبه با نوسان چند صد تومانی مواجه شد. دوشنبه هفته جاری نیز چند صد تومان کاهش یافت. همین روند قیمتی تا روز پایانی این هفته (پنجشنبه ۲۲ تیرماه) ادامه پیدا کرد و دلار نهایتا با بیش از هزار تومان کاهش نرخ با قیمت ۴۹ هزار ۴۰۰ تومان هفته خود را به پایان رساند.

البته قیمت دلار به صورت اسکناس و حواله روند با ثبات‌تری را داشت و نهایتا چند تومان نوسان داشت. به گونه‌ای که شنبه هفته جاری هفدهم تیر ماه ۴۱ هزار و ۲۵۹ تومان و ۳۷ هزار و ۵۰۹ تومان قیمت‌گذاری شد و دیروز به ۳۷ هزار و ۵۰۷ تومان رسید.

یورو نیز در نخستین روز این هفته در حدود ۵۵ هزار تومان معامله شده بود، اما بعد از گذشت دو روز، یعنی دوشنبه نرخ آن با کاهش ۶۰۰ تومانی مواجه و ۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد و نهایتا در همین دامنه قیمتی باقی ماند.

این در حالی بود که نرخ اسکناس و حواله یورو نیز در مرکز مبادله ارز و طلا به ترتیب از ۴۵ هزار و ۲۲۹ تومان و ۴۱ هزار و ۱۱۶ تومان به ۴۵ هزار و ۸۸۸ تومان و ۴۱ هزار و ۷۱۶ تومان رسید.

درهم و سایر ارزها نیز در بازار به تبعیت از دلار و یورو روند قیمتی کم نوسانی را تجربه کردند و ثبات نسبی داشتند.

منبع: ایسنا

503171