بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

درحالی که شایعاتی پیرامون کمبود عرضه روغن منتشر شده، این موضوع از سوی رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ داران و فروشندگان مواد پروتئینی رد شد.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مرغ ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین ماده غذایی در سبد پروتئینی خانوارهاست و باید تلاش شود این محصول استراتژیک بر سر سفره‌های مردم باقی بماند.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار:

قیمت انواع میوه در بازار کاهش ۱۰ درصدی داشته است

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: قیمت انواع میوه بعد از شب یلدا به سبب افت تقاضا در بازار، ۱۰ درصد کاهش داشته است.
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی خاطر نشان کرد: در یک هفته اخیر قیمت گوشت گوسفندی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزایش نرخ را تجربه کرد. دلیل این افزایش نرخ را باید در قرنطینه گوسفندان برای صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس جست‌وجو کرد.
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: ظرف 5 روز گذشته گوشت گوسفندی کیلویی 10 تا 15 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. امروز قیمت ران گوسفند از 170 هزار تومان هم گذشت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران بیان کرد: نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران با ارز ترجیحی تهیه شده و با هرگونه گرانفروشی مرغ و تخم مرغ برخورد جدی صورت می‌گیرد.

قیمت مرغ در بازار که به دنبال افزایش عرضه طی هفته‌های اخیر روند نزولی در پیش گرفته و به زیر نرخ مصوب رسیده بود مجدداً روند صعودی یافته است.
یک مقام صنفی در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

گران شدن 5 مرحله ای میخ از ابتدای سال تاکنون

رئیس اتحادیه قفل، میخ و لولای تهران گفت: قیمت میخ و لولا نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و علت این امر هم گرانی مواد اولیه است.
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران ضمن تکذیب‌های پسته برای هر کیلو ۵۰۰ هزار تومان، گفت: قیمت هر کیلوگرم آجیل مخلوط درجه یک شب یلدا بین ۱۸۰ تا ۲۷۵ هزار تومان تعیین شده است و مردم گران‌تر نخرند.

رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد:

اجرای آزمایشی درج قیمت تولید کننده به مدت ۶ ماه

رئیس اتاق اصناف ایران گفت که برای کاهش ریسک عدم پاسخگویی در روش درج قیمت تولیدکننده به جای مصرف کننده روی کالاها، مقرر شد تا این مدل به صورت آزمایشی و شش ماهه، بر روی کالاهای معدودی اجرا شود که کمترین تاثیر را بر سبد کالای مصرف کننده دارند.
به گفته نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران طی یک هفته اخیر با توجه به ثبات در بازار جهانی طلا، سکه و طلا در مسیر کاهش قیمت قرار گرفتند.
یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت هر کیلو ران مرغ را ۲۸ هزار تومان، سینه مرغ را ۵۵ هزار تومان و فیله مرغ را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: اتحادیه بر روند عرضه میوه نظارت می‌کند تا میوه با سود مناسب به دست مصرف کننده برسد و نقشی در تامین و تولید ندارد.