بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

در حالی از ابتدای سال و همراه با افزایش نرخ تورم، کارگران درخواست افزایش دوباره دستمزد و تشکیل دوباره جلسات شورای عالی کار برای بررسی حقوق کارگران را داشتند، اما تاکنون این درخواست با بن‌بست روبه‌رو بوده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نمایشگاه‌های جهانی فرش را مسیری برای توسعه و رونق صنعت فرش دانست و گفت: حمایت از تولیدکنندگان فرش ایرانی برای حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ملی و بین المللی که می‌تواند توانمندی فعالان این عرصه را پررنگ کند.
در ماه‌های اخیر بانک مرکزی در اقداماتی ارز ترجیحی را از برخی کالاها از جمله قطعات خودرو حذف کرد که براساس تحلیل کارشناسان دلایل مختلفی دارد که نشان دهنده تضعیف جبهه ارز ترجیحی است.

قیمت آیفون 13 پرو مکس یک ترابایت در اولین روز‌های شهریور امسال کمی بیش از ۱۰۸ میلیون تومان است. گران‌ترین گوشی فعلی بازار است و فروشنده‌های موبایل قیمت آیفون 13 پرو مکس نسخه ۵۱۲ گیگ را ۱۰۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام می‌کنند.
در حالی که نامزد پیشتاز ریاست جمهوری آرژانتین، از مقامات این کشور خواسته است که برای مبارزه با تورم سه رقمی، دلار را جایگزین پِزو کنند، به گفته یک اقتصاددان، آرژانتین برای نجات ارز در حال فروپاشی خود ناچار به تحمل رکود است.
زائران اربعین می‌توانند از طریق شعب منتخب بانک پارسیان و باجه ارزی ویژه اربعین این بانک در فرودگاه امام خمینی (ره) بدون محدودیت داشتن یا افتتاح حساب در بانک پارسیان، اقدام به تهیه ارز اربعین کنند.
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، یکم شهریورماه) با هشت هزار و ۳۵۲ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۴۶ هزار واحد ایستاد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

ضرورت هدایت نقدینگی به سمت معاملات رسمی و شفاف طلا

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازاری تحت عنوان گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا راه‌اندازی شده که مردم به جای ورود به بازارهای غیررسمی طلا و ارز می‌توانند با هر میزان نقدینگی در این بازار شفاف اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار طلا کنند
سیاست تامین ارز زائران اربعین و اعلام زودهنگام آن از سوی بانک مرکزی موجب شده صف‌های طولانی خرید این ارز که سال‌های گذشته مشاهده شد، دیگر تکرار نشود و خرید ارز از بانک‌ها در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام شود.
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با اشاره به وعده وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر انجام پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات حوزه برنج، گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در این حوزه به واردات بی‌رویه انجام گرفته در سال ۱۴۰۱ باز می‌گردد.