راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر ممنوعیت هرگونه پیش فروش و فروش چارتری بلیت‌های هواپیما برای اربعین حسینی گفت: با تمهیدات و برنامه ریزی‌های انجام گرفته به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت و ایجاد بازار سیاه در سفرهای هوایی برای ایام اربعین را نخواهیم داد.
اتاق تولید «ضوابط خاص» برای ساخت‌وسازهای شهر تهران -کمیسیون ماده پنج- در یک مصوبه‌ جدید اجازه «خانه‌سازی بدون شرط روی زمین‌های زیر ۱۰۰ مترمربع» را صادر کرد.
عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: وضعیت تورمی در بازار مسکن اثرگذار است، این مهم‌ترین عامل در افزایش قیمت خانه است و مادامی که نرخ کالاها و نهاده‌های ساختمانی صعودی باشد، بازار مسکن نیز به تبعیت از آن حرکت می‌کند.
‎قیمت مسکن روز به روز در حال افزایش است و دولت سیزدهم تنها شعار دادن را در دستور کار خود قرار داده است، یکی از این شعارها ایجاد 4 میلیون مسکن در چهار سال دولت در قالب طرح مسکن ملی است.
در حال حاضر سیمان تیپ ۱ آبیک در بازار ۵۱ هزار تومان قیمت دارد که نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است و سیمان تیپ ۲ آبیک نیز در حال حاضر در بازار ۵۹ هزار تومان قیمت خورده است و سیمان تیپ ۵ تهران نیز ۶۸ هزار تومان قیمت خورده است.
در روزهای تعطیل گذشته، سفرهای جاده‌ای مردم افزایش قابل توجهی داشته و در این میان استان‌های شمالی مثل همیشه مقصد عمده مسافران بوده است.
سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد: عملیات بازگشت حجاج از روز پنجشنبه در مدت ۱۶ روز با شش فروند هواپیما انجام خواهد شد.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران:

کد رهگیری برای قرارداد‌های مسکن ضروری است

نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: در خصوص دریافت کد رهگیری اگر مبلغی از سوی طرفین معامله دریافت شود، تخلف و خلاف مقررات است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قیمت بلیت با توجه به نرخ ارز تعیین می‌شود و رقم آن متناسب با عرضه و تقاضاست و مسافران در این مسیر برای خرید بلیت باید به دفاتر شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند.
بررسی‌ها در بازار رهن و اجاره نشان می‌دهد برای رهن کامل واحدهای ۸۰ تا ۱۰۰ متری در تهران به بودجه‌ای بین ۳۰۰ میلیون تا ۱.۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
رصد «بازار مسکن تا ۱۴۰۲» از دو دوربین، تصاویر متفاوت از یکدیگر را نشان می‌دهد. تصویر اول به رشد قیمت مسکن در فاصله زمانی «قبل از جهش تا کنون» -۹۴ تا میانه بهار ۱۴۰۱- پرداخته که از رشد نقدینگی بیشتر بوده است در حالی که رابطه سه دهه گذشته بین این دو نرخ بیانگر «نوسان تقریبا به یک اندازه در بلندمدت» است.
قیمت دنا تیپ یک امروز پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ به ۴۰۲ میلیون تومان و قیمت کوئیک دنده‌ای به ۲۱۲ میلیون تومان رسید.
سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ به منظور ثبت اطلاعات سکونتی خانوارها برای برنامه‌ریزی‌های بخش مسکن ایجاد و مردادماه ۱۳۹۹ به مرحله بهره‌برداری رسید. فروردین ۱۴۰۰ اعلام شد که خانوارها از مالک و مستاجر موظفند اطلاعات ملکی و سکونتی خود را در این سایت بارگذاری کنند.