راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

حسن خوشخو گفت: شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند که کپی گذرنامه‌ها را برای صدور بلیت داشته باشند تا از کو چک‌ترین سو استفاده احتمالی جلوگیری شود واتباع ایرانی مقیم خارج از کشور ازاین قانون مستثنی هستند.
کارشناس بازار مسکن گفت: مهمترین راهکار برای ایجاد تعادل در بخش مسکن، افزایش ساخت و ساز است که بانک‌ها موظفند ۲۰ درصد تسهیلات خود را به این بخش اختصاص دهند اما ..
اداره کل هواشناسی استان تهران از تداوم گرمای هوای استان و وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک خبر داد.
اگرچه در دو سال گذشته تعیین سقف اجاره بها از سوی نهادهای سیاستگذار به عنوان عاملی موفق برای جلوگیری از رشد اجاره بها عنوان می شود، اما آمارهای مراکز اقتصادی چندان این ادعا را تأیید نمی کند.
نماینده مردم زابل با اشاره به متن گزارش کمیسیون عمران در خصوص سانحه ریلی قطار مسافری مشهد - یزد تاکید کرد: اگر جای وزیر راه بودم ابتدا خودم استعفا می دادم و یا مسئولین مربوطه را برکنار می کردم.
هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.
بر اساس توافق جدید بین مقامات هوانوردی ایران و ایتالیا، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» پروازهای مستقیم بین تهران و رم از ۲۳ تیر ماه سال جاری (۱۴ جولای ) مجددا برقرار می شود.
شیوه نامه‌ای که امروز وزارت راه و شهرسازی ارائه و قرار شد تا امروز نهایی و به شبکه بانکی ابلاغ شود، پرداخت وام کمک ودیعه مسکن نیز به‌زودی عملیاتی می‌شود.
از دیرباز در ضرب المثل‌ها گفته می‌شود: «اجاره نشینی، خوش نشینی» و براساس این باور فرهنگی و اجتماعی مستاجران هر سال در جایی مسکن گزیده و سال بعد روز از نو روزی از نو. بعضی از صاحبخانه‌ها با سختگیری‌های آزاردهنده حتی در تعداد فرزندان، سن و جنس آنها نیز دخالت کرده و این معیارها را مبانی تعیین اجاره‌بها قرار می‌دادند.
میلیون‌ها زائر آماده سفر به عربستان سعودی برای انجام این مناسک اسلامی می‌شوند و عربستان نیز در پی یافتن راه‌هایی برای تسهیل انجام این فریضه از فرآیند ثبت‌نام تا دیگر مراحل، به کمک فناوری‌های جدید است.
براساس شنیده‌ها استیضاح رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم در اواسط اردیبهشت ماه امسال با امضاء تعدادی از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شده است.
«در به در به دنبال یک سقف به هر قیمتی، حتی بیش از حقوق ماهیانه» این روایت میلیون‌ها نفر است که در هوای گرم تابستان از این املاکی به آن املاکی، با استرس در رفت و آمد هستند و پس از چند روز نیمی از آنها با دیدن اجاره‌ خانه‌ها، به خارج از شهر می‌روند تا شاید ده‌ها کیلومتر آن‌طرف‌تر از محل کارشان یک سرپناه پیدا کنند. امروزه با افزایش اجاره بها آنچه مشهود است، گسترده‌تر شدن پهنه حاشیه نشینی و تراکم شدید جمعیت در این شهرهای بدون امکانات است.
پروازهای حج در اردبیل، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، شیراز، کرمان و زنجان تمام شده است و همه زائران این شهرها به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: تجربه در حوزه‌های مختلف نشان داده که قیمت‌گذاری دستوری نمی‌تواند مانع رشد چشمگیر اجاره‌بهای مسکن شود.
علیرضا جعفری با اشاره به تاکید آیت‌الله رئیسی بر اتمام مسکن مهر گفت: در پی دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر تکمیل واحدهای مسکن مهر، جلساتی را به منظور چگونگی تامین منابع و تعیین تکلیف مسکن مهر باقی‌مانده با معاونت اجرایی رئیس جمهوری برگزار کردیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه تکمیل مسکن مهر شهر جدید پردیس ۸۰۰۰ میلیارد و دیگر شهرها ۷۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.