راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مدیر امور مالی صندوق ملی مسکن گفته است که تمامی منابع این صندوق باید برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن صرف شود و یک ریال آن نباید برای پرداخت حقوق و مزایا اختصاص یابد.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: با اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن و عرضه مناسب واحدهای ساخته شده تورم افسارگسیخته حاکم بر این بازار کنترل خواهد شد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: در حال حاضر هزینه‌ی ساخت هر متر مربع از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در بلوک‌های چهار و پنج طبقه ۷ تا ۸ میلیون تومان است اما برای بلوک‌های بالای ۱۰ طبقه، کمتر از ۱۰ میلیون تومان نخواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: به همه بانک‌های کشور فراخوان دادیم و هر کدام از بانک‌های کشور متعهدند که پرداخت تعداد مشخص شده تسهیلات را بر عهده بگیرند تا عملیات اجرایی طرح های ساختمانی سرعت بگیرد.
یکی از معضلات ترافیکی در محور میدان راه آهن حجم بالای مسافر از سراسر کشور به شکل لحظه ای به تهران است که معضلات گوناگون مانند آلودگی صوتی، ترافیکی، هوایی و اجتماعی را در منطقه16 تهران به وجود آورده است.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۵۰ هزار واحد در برخی مناطق کشور ظرفیت خالی وجود دارد و به زودی ثبت نام از متقاضیان در این بخش انجام می‌شود.
خرید آپارتمان‌های ۱۰۰ متری منطقه یک به‌طور میانگین ۹.۵ میلیارد هزینه دارد. در نیاوران برخی فروشنده‌ها چند برابر این رقم را به خریداران پیشنهاد می‌دهند