راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد که پروازها در سراسر ایالات‌متحده صبح چهارشنبه پس از اینکه سامانه ناوبری اداره هوانوردی فدرال دچار نقص فنی شد، متوقف و این کشور مجبور شد همه پروازهای سراسر کشور را برای حل این مشکل متوقف کند.
آجر شیل از انواع پرکاربرد آجر نما برای نماکاری های پست مدرن به شمار می آید. استفاده از آجر برای نمای ساختمان ها و حتی در ساخت و ساز یکی از مصالح پرکاربرد به شمار می آید.
تحلیلگر بازار مسکن گفت: قیمت ملک کاملا منطبق با قیمت ارز خودش را تنظیم خواهد کرد و با توجه به وضعیت کنونی پیش‌بینی می‌شود متوسط قیمت در هر مترمربع در تهران بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار خودش را تنظیم کند و هر چقدر قیمت ارز افزایش پیدا کند به تبع آن قیمت مسکن هم افزایش پیدا خواهد کرد.

شرایط بازار اجاره مسکن در نیمه دی ماه نشان‌دهنده آن است که شرایط در این بازار، زمستان امسال، نه تنها برای مستاجرها که برای موجران نیز بسیار دشوار است.

در میان آگهی‌های فروش، آپارتمانی ۶۰ متری در شریف‌آباد، ۶ سال ساخت، متری ۷ میلیون تومان قیمت دارد که برای خرید آن باید ۴۲۰ میلیون تومان هزینه کرد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: قطعا دولت نباید مستقیما وارد ساخت مسکن شود اما باید با فراهم کردن زمین مناسب، مصالح ساختمانی ارزان قیمت و ارائه تسهیلات مناسب بخش خصوصی را در ساخت مسکن همراهی کند.

در ماه گذشته تورم سالانه و نقطه به نقطه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران افزایش و تورم ماهانه آن کاهش پیدا کرد.

طبق آخرین اطلاع آماری بانک مرکزی، متوسط رشد قیمت مسکن در تهران با یک میلیون و 368 هزارتومان افزایش نسبت به ماه قبل مواجه شده و کانال 48 میلیون تومان را لمس کرد.
رویداد متفاوت بازار مسکن آذرماه (باقی ماندن سهم فروش نوسازها در کف رکودی با وجود اوج‌گیری کل معاملات خرید مسکن در این ماه)، به افت شدید تیراژ ساختمانی در هشتمین سال ورود بازار ساخت‌وساز پایتخت به فاز رکود مربوط می‌شود