راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

با امضای قرارداد تکمیل حلقه مفقوده ریلی کریدور شمال ـ جنوب، "شاهراه ایرانی" زمینه حذف کانال سوئز از مبادلات تجاری شرق و غرب را با کاهش حداقل ۵۰درصدی هزینه‌ها فراهم می‌کند و سالانه ۲۰میلیارد دلار برای ایران درآمدزایی دارد.
رئیس جمهور گفت: مذاکرات و توافق این گام مهم، مربوط به ۲۰ سال گذشته بوده ولی به‌دلایلی به تعویق افتاد و باید در زمان خود انجام می‌گرفت؛ امروز با اراده بین مسئولان عالی دو کشور شکل می‌گیرد و حتما کمک بسزایی برای تجارت و اقتصاد در منطقه خواهد کرد.
راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران ساعاتی پیش اعلام کرد: با توجه به ریزش ترانشه آزادراه تهران - پردیس تا ظهر فردا مسدود است، اما در تازه ترین خبر اعلام کرد که بخش هایی از این اتوبان باز شده است.
وزیرکار با اشاره به اینکه ساخت مسکن محرک اشتغال است گفت: چنانچه موتور‌های محرکه مسکن به حرکت در بیاید بخشی از اشتغال کشور را رونق می‌بخشد، همچنین باید متناسب با سیاست‌های آمایش اشتغال، تربیت نیروی انسانی داشته باشیم.
ترافیک جاده کوهستانیطی شبانه روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۵۱۷ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۷.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وزیر راه و شهرسازی:

بلیت هواپیما گران نشده است

وزیر راه و شهرسازی نسبت به گران فروشی بلیت هواپیما به شرکت های هواپیمایی و سایت های فروش هشدار داد.
رئیس اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور در خصوص از سرگیری مسافرت جاده ای به سوریه گفت: اگر مسئولین رسما اعلام کنند و امنیت سوریه برای سفرهای زمینی برقرار باشد ما آمادگی از سرگیری این مقصد را داریم.
کم‌کاری در طرح ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک و برخورد با متخلفان این صنف، آن ‌هم در آستانه فصل جابه‌جایی مستأجران، به گلایه رئیس‌جمهور و صدور دستور تسریع در اجرای این طرح منجر شده است.
حسن روحانی در حالی اخیرا از موفقیت دولتش در اجرای پروژه‌های عمرانی سخن گفته که آمارهای مستند از نادرست بودن این ادعا حکایت دارد، به طوری که دولت دوازدهم نه تنها برای اجرای پروژه‌های عمرانی پولی نداشت بلکه برای پرداخت حقوق‌ها هم پول چاپ می‌کرد.
سایت های خرید و فروش مسکن یکی از دلایل افزایش قیمت در این مدت بوده است و شاید با حذف قیمت ها از این سایت ها کمی از جو روانی این بازار کم شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تحول سیاست های بخش دریایی کشور با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: حضور قدرتمند نیروی دریایی سپاه و امنیت آبهای منطقه و آزاد در سازمان بین المللی دریانوردی ثبت شده است.