راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران-شمال و مسیر شهرستانک تا چالوس در محور کندوان، تا پایان وقت امروز باز می‌شود، گفت: سیلاب اخیر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به محور کندوان آسیب زد.
معاون سازمان راهداری با بیان اینکه بازسازی کامل چالوس اعتبار هزار میلیاردی نیاز دارد و عملیات اجرایی آن تا مهر سال جاری به طول خواهد انجامید، گفت: برای خاکریزی دره ۵۰ متری که در سیلاب روز پنجشنبه ایجاد شده تا ۱۰ روز تردد از چالوس امکان پذیر نخواهد بود.
معاون استاندار البرز و سرپرست فرمانداری ویژه کرج گفت: اکنون ۱۰ نقطه از جاده کرج - چالوس و ۵ تونل از گل و لای توسط دستگاه‌های امدادی استان البرز پاکسازی شده است.
مرکز مدیریت راه‌های کشور از تداوم محدودیت تردد در محورهای چالوس و هراز به دلیل ریزش سنگ، طغیان رودخانه و عدم ایمنی مسیر خبر داد و اعلام‌کرد: بارش باران امروز هم جاده‌های چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران- شمال و آزادراه قزوین- رشت را در برمی‌گیرد.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام نام ۱۰ ایرلاین که به دلیل گرانفروشی مجوز پروازی آنها باطل شده است، گفت: عرضه و تقاضا در حمل‌ و نقل هوایی تناسب ندارد و باید قبول کنیم میزان عرضه‌ در حمل و نقل هوایی با توجه به نیازهای روزافزون جامعه متناسب نیست و این چالشی برای ماست.
رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران از کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن به دلیل رکود خبر داد و گفت:‌ وزارت راه و شهرسازی با قیمت ۱۰ میلیونی ساخت نهضت ملی مسکن موافقت کرد.
طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی، در جلسه امروز شورای پول و اعتبار، وام خرید و ساخت مسکن نخبگان به یک میلیارد تومان افزایش یافت.
مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها گفت: نرخ عوارض آزاد راه های کشور از ابتدای خرداد ماه ۲۵ درصد افزایش یافته که به مرور به آزاد راه های کشور ابلاغ می شود.