راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دو مرحله لیست خانه‌های خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده شده است، اظهار داشت: این لیست پالایش شده تا بتوانند بر آن اقدامات اجرایی داشته باشند.

به دلیل کاهش سرعت رشد قیمت‌ها در بازارهای موازی، بازدهی ماهانه مسکن در مهرماه از بازدهی سایر بازارها سبقت گرفته که همین موضوع بازار معاملات املاک را در مسیر بازتنظیم رابطه نسبی سطح قیمت‌ها در این بازار در مقایسه با سایر بازارها قرار داده است.
وزیر راه‌وشهرسازی تاکید کرد:

اجرای طرح مسکن ملی با وجود فقر زمین و نوسان ارز

وزیر راه ‌و شهرسازی گفت: طرح اقدام ملی یکی از منظم‌ترین، بافکرترین و واضح‌ترین طرح‌های مسکنی است که در یک مدت کوتاه عملیاتی شده و در شرایط فقر زمین و نوسان قیمت دلار اجرایی می‌شود.

عضو انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: افزایش نرخ دلار از ۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان دیگر امان همه شرکت‌های هواپیمایی را بریده است؛ اگر گشایشی نشود بعید است ادامه کار میسر باشد.



متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده درشهر تهران ۲۴.۲ میلیون تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵.۱ و ۹۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش سقف وام خرید مسکن گفت: منتظر فروکش شدن قیمت‌ها هستیم؛ سپس در فرصت مناسب در این‌باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

گزارش بانک مرکزی از تسهیلات ۶ ماهه بانک‌های کشور حاکی از رشد ۴۰ درصدی تسهیلات‌دهی بخش صنعت مسکن و ساختمان نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
وضعیت آب و هوا در پنجم آبان؛

بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر

امروز و فردا در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دنبال آن هستیم که کمترین افزایش قیمت بلیت را اعمال کنیم؛‌ در این راستا بسته حمایتی جدید و تسهیلات دیگری برای ایرلاین‌های داخلی در نظر گرفته شدهاست.
رییس سازمان هواپیمایی خبر داد؛

توقف افزایش قیمت بلیت هواپیما تا هفته آینده


رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه از اول آبان ماه ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیما باید رعایت شود و بر آن نظارت می‌کنیم، گفت: تا هفته آینده که تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص می‌شود، افزایش نرخ آن متوقف شده است.

همچنان که پیش از این اعلام شده بود ۳۰ مهر ماه آخرین فرصت ثبت نام دریافت وام کرونا است و صاحبان کسب و کارها و بنگاههای اقتصادی آسیب دیده از کرونا فقط یک روز فرصت دارند درخواست خود را برای دریافت تسیهلات حمایتی کرونا در سامانه کارا به ثبت برسانند.