راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

اولین محموله صادراتی مرکبات ایران، در راستای برنامه‌های حمایتی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از صادرات کالا‌های ایرانی به روسیه، از طریق بندر سالیانکا به مراکز مصرف این کشور ارسال شد.
کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین- کرج- تهران محدوده مهرویلا و حدفاصل ساسانی تا پل کلاک، محور شهریار- تهران حدفاصل شهریار تا شهر قدس و آزادراه ساوه- تهران حدفاصل دهشاد تا فیروزبهرام خبر داد.
دو هفته بعد از ابلاغ رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال قیمت‌گذاری بلیت هواپیما و چند روز پس از اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری در مورد توقف اجرای این رأی، همچنان بازار بلیت هواپیما چند قیمتی است و برخی ایرلاین‌ها در برخی مسیرها مشغول گران‌فروشی هستند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه اندازی سامانه خودنویس در این وزارتخانه گفت: این سامانه بدون دریافت هیچ وجهی از موجر و مستاجر با هدف تنظیم قرارداد راه اندازی شده که تاکنون حدود ۶۰ هزار قرارداد با دریافت کد رهگیری ثبت شده است.
آیا وزارت مسکن و شهرسازى و یا میراث فرهنگی از عهده ی جبران این خسارتها می تواند بر آیند که غیر ممکن است و حتی توان احیاء اماکن ثبت شده میراثی را هم ندارند و برای حفظ و نگهداری، غالباً آنها را به اجاره واگذار می کنند، پس بهترین راه این است که در مصوباتشان تجدید نظر کنند و بیش از این جلوی احیای بافتهای فرسوده را نگیرند.
قرارداد ایرباس با ایران‌ ایر در زمان برجام منعقد شده بود که با خروج آمریکا از برجام، ایرباس این قرارداد را معلق کرد و حالا به‌ صورت رسمی لغو کرده است.
بر اساس آمار شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، عملکرد فرودگاهها در جابجایی بار و مسافر طی ۸ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
مرکز مدیریت راه‌های کشور از انسداد محور هراز طی امشب ۲۶ دی‌ماه و ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج-تهران و محور شهریار-تهران خبر داد.