راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ضمن تشکر از تلاش های وزیر بهداشت درخصوص واکسیناسیون و تامین واکسن گفت: همانگونه که به بحث واردات واکسن توجه کردید، نسبت به توزیع عادلانه واکسن در نقاط مختلف کشور نیز حساسیت داشته باشید.
در حوزه مسکن حمایت از سمت تقاضا موثرتر و کارآمدتر از حمایت از سمت عرضه است. این گزاره به این معناست که به‌طور کلی با هزینه‌کرد منابع یکسان، نتایج حمایت از سمت تقاضا می‌تواند، موثرتر و کارآتر از حمایت از سمت عرضه باشد.
وزیر راه و شهرسازی:

مردم نگران مسکن نباشند

وزیر راه و شهرسازی، قانون جهش تولید مسکن را قانونی راهبردی برای خانه‌دار شدن مردم دانست و گفت: مردم در خصوص تامین مسکن نگرانی نداشته باشند.
امروزه در محافل اجرایی دولت یکی از بحث‌های کانونی، موضوع ساخت یک میلیون مسکن در سال است تا بعد از مدت ۴ سال مجموعا ۴ میلیون مسکن جدید ساخته شود.
یک کارشناس بازار مسکن گفت: با توجه به افزایش نرخ اجاره‌نشینی و سهم بالای اجاره‌بها در هزینه‌های خانوار دولت باید برای حمایت از مستاجران در کوتاه مدت، به طور جدی اقدام به کنترل بازار اجاره املاک مسکونی کند.
رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی گفت: سوالات بنیادینی در رابطه با اجرای چنین طرحی وجود دارد، سوال اساسی این است که آیا در حال حاضر ساخت مسکن با این ابعاد و حجم جزء اولویت‌های اول اقتصادی کشور است یا اینکه اصلاح نظام بودجه‌ریزی و جبران کسری بودجه با کمترین میزان تورم، اصلاح نظام بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و ... باید در اولویت قرار بگیرد؟
مدیرعامل بانک مسکن، چهارشنبه هفته گذشته از افزایش وام خرید مسکن حساب جوانان به یک‌میلیارد تومان خبر داد و گفت: در دوره ۱۵ساله متقاضی می‌تواند از یک‌میلیارد تومان وام خرید مسکن استفاده کند.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: ۹۷۱ روستای بالای ۱۰۰ خانوار در کشور فاقد راه هستند که امیداست با برنامه‌ریزی لازم در اجرای راه برای این روستاها موفق شد.
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۱ و ۲۱ درجه است.

طبق اعلام مرکز مدیریت راه های کشور ؛ تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران_ شمال و آزادراه قزوین_ رشت مشاهده شده است.

بازار مسکن در ماه‌های اخیر شرایط فوق‌العاده حساسی را سپری می‌کند؛ زیرا از یک‌سو عمق رکود در این بازار کم‌سابقه است و از سوی دیگر بازار به کلی از دسترس متقاضیان مصرفی مسکن خارج شده است.

فاطمی‌عقدا در گفت‌و‌گو با پرسون:

بخش اجرایی ساخت یک میلیون واحد مسکن به عهده دولت نیست

یک کارشناس حوزه مسکن بیان کرد: طبق قانون دولت نمی‌تواند وارد بخش اجرایی ساخت مسکن شود؛ این طرح باید توسط بخش خصوصی و نهادهای مربوط و سازمان‌های حامی اقشار کم درآمد انجام شود.