راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

وزیر راه و شهرسازی ضمن عذرخواهی از زائران اربعین به دلیل معطلی در فرودگاه امام گفت: دلیل اصلی مشکلات ایجاد شده برای زائران ایرانی افزایش سهمیه ایران به ۶۰ هزار نفر است.
داده‌های مربوط به حجم و قیمت فایل‌های آپارتمان در شهریور به همراه نتایج تحقیقات میدانی از بازار نشان می‌دهد در ماهی که گذشت هم فروشنده افزایش پیدا کرد و هم تقاضای خرید نسبت به قبل زیاد شد. البته این دو با قصد متفاوت، وارد بازار شدند. بالاترین «تورم پنهان مسکن ۱۴۰۰»، در شهریور به ثبت رسید.
پرسون از رویدادهای سیاسی ایران در هفته گذشته می گوید؛

از طعنه به قالیباف تا سکوت رسانه‌ای روحانی!

در هفته ای که رویدادهای مهمی در سپهر سیاسی کشور اتفاق افتاد، پرسون در بسته خبری هفتگی خود به مهمترین آنها اشاره دارد.
اربعین تا شهادت امام رضا (ع)؛

ورود به مشهد ممنوع شد!

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی به مشهد از روز اربعین تا سالروز شهادت امام رضا (ع) ممنوع است.

از سوی رئیس جمهور؛

قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شد

رئیس جمهور «قانون جهش تولید مسکن» را برای اجرا به وزارتخانه های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.
نه سلطان است، نه مافیا، یک سازمان است که شرکت های بسیاری در زیرمجموعه اش فعال هستند و هر سال چند بار به بهانه ها و انحاء مختلف قیمتها را افزایش می دهند. سازمانی به نام سازمان هواپیمایی کشور. تاکنون هم در عمل هیچ یک از قوا نتوانسته اند یک بار برای همیشه مانع رفتارهای غیرقانونی شرکت های زیر مجموعه این سازمان شوند با وجودی که دستگاه های نظارتی هر از گاهی تذکرات لازم را داده اند و دود این تخلفات هم مستقیما در چشم مردم می رود.

قیمت پیشنهادی فروش هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه 4 در حال حاضر بین 20 تا 60 میلیون تومان بوده که نشان‌دهنده گستره متنوع جغرافیایی این منطقه است.
با احداث خطوط جدید، امکانات شبکه مترو شامل حال اکثر نقاط دور و نزدیک پهنه 700 کیلومترمربعی پایتخت شده و مناطق کم‌برخوردار نیز سهم بیشتری از این حق عمومی خواهند برد؛ ضمن آنکه مسیر خطوط جدید طوری طراحی شده تا شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی از حالت خطی کنونی به شکل یک حلقه متصل و یکپارچه درآمده و حتی بهره‌وری خطوط و ایستگاه‌های موجود فعلی نیز مضاعف می‌شود.
شرایطی مانند معرفی ضامن رسمی با ۱۰ سال سابقه که حداقل ۵ سال تا زمان بازنشستگی‌اش باقی مانده باشد، ایراد به زمان انعقاد اجاره‌نامه و امتناع برخی بانک‌ها از پرداخت تسهیلات باعث شده بسیاری از مستاجران قید دریافت وام ودیعه مسکن را بزنند.