راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی کشور طی نامه‌ای به مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تعداد اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سامان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را مطابق قانون به وی یادآوری کرد.
«سید میعاد صالحی» به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تصویب هیئت وزیران، به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تعیین شد.
بدترین نسخه از «بهترین مالیات ملکی» دنیا، در بازار مسکن ایران اکران شد. نرخ‌ها و ارقام تعیین‌شده از سوی دولت برای «مالیات سالانه بر املاک لوکس» این‌طور القا می‌کند که کمر ملاکان خواهد شکست؛ اما واقعیت عکس این است. مطابق این ابلاغیه جدید، مالک یک آپارتمان ۱۵میلیارد تومانی که در متن ابلاغیه، «ملک لوکس» معرفی شده است، مشمول پرداخت فقط ۵میلیون تومان مالیات سالانه می‌شود. این در حالی است که شارژ سالانه همین واحد در تهران چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۲میلیون تومان است که به مراتب از مالیات تدارک دیده‌شده، بیشتر است.
عضو هیأت عامل و معاون طرح و برنامه بانک تخصصی بخش مسکن بیان کرد: افرادی که پیش از این با استفاده از تسهیلات خرید مسکن اقدام به خرید مسکن کرده‌اند نیز می‌توانند بار دیگر از این تسهیلات استفاده کنند. این افراد در دو گروه طبقه بندی می‌شوند که دریافت تسهیلات برای هر کدام از متقاضیان در این دو گروه شرایط خاص خود را دارد.
عرضه آپارتمان نوساز برای فروش در منطقه چهار بسیار اندک و در برخی پهنه‌های مسکونی مهم و پرمتقاضی این منطقه انگشت‌شمار است.
کنترل وام به‌طور معمول با سهمیه‌بندی اعتبارها، مسبب گران‌تر شدن وام مسکن برای وام‌گیرندگان می‌شود. در نتیجه حتی اگر قیمت‌ها کمی پایین بیاید، ممکن است به معنای در دسترس بودن خانه‌های مقرون به صرفه نباشد.
از روز دوشنبه تا پنجشنبه افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: با توجه به واکسیناسیون صورت گرفته و کاهش محدودیت‌های کرونایی در جامعه و بخش‌های مختلف اقتصادی صنعت هوانوردی نیز درخواست دارد تا محدودیت ۶۰ درصد برداشته شود و تا بتوانند تقاضای سفر را پاسخ دهند.
ساماندهی بنگاه‌های املاک با بررسی یک طرح در مجلس استارت خورد. وزیر راه و شهرسازی پیش از کسب رای اعتماد از مجلس وعده داده بود، بازار خدمات مشاورین املاک را ساماندهی کند؛ اما هنوز گامی برنداشته است. با این حال، نمایندگان در طرح خود، به دنبال اصلاح کاهشی حق کمیسیون واسطه‌های ملکی هستند.
عضو شورای عالی مسکن بیان کرد: وام پروژه جهش تولید مسکن از 250 میلیون تومان تا 450 میلیون تومان و سود آن از 5 تا 12 درصد شناور خواهد بود و بر اساس درآمد دهک‌های مختلف متقاضی، تغییر می‌کند.
گران فروشی و تکمیل ظرفیت کامل هر پرواز؛

نارضایتی مسافران از عملکرد ایرلاین ها

از جمله حوزه هایی که به محض آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران با سخت گیری‌‌‌های ستاد ملی کرونا مواجه شد، سازمان هواپیمایی و شرکت‌‌‌های زیر مجموعه این سازمان در حوزه مسافربری بود.

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: مرز بین‌المللی مهران که طی روز‌های ۱۷ و ۱۸ مهرماه جاری به دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی در کشور عراق بسته شده بود، از صبح امروز پس از 2 روز وقفه فعالیت خود را از سر گرفت.