راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

خرید خانه‌اول در منطقه ۴ و ۵ پایتخت با استفاده از تسهیلات جدید مسکن تقریبا بعید به نظر می‌رسد. چرا که این وام در این مناطق با توجه به متوسط قیمت آپارتمان، کافی نیست و سطح مناسبی از هزینه خرید مسکن را پوشش نمی‌دهد.
«پرسون» از سردرگمی مشتاقان به سفر اربعین می گوید؛

یک سفر زیارتی و این همه بلاتکلیفی؟!

قیمت های فضایی که برای فروش بلیط برای سفر اربعین حسینی روی سایت های فروش شرکت های هواپییییمایی رفته است شوکه کننده است. ظاهر 30 هزار نفری که برای اربعین عازم عراق خواهند شد با افزایش دوبرابری به 60 هزار نفر خواهند رسید و همین چشم طمع ایرلاین ها را برق انداخته است. آنچنان که سازمان هواپیمایی تا این لحظه نتوانسته آنها را مجاب به کم کردن قیمت ها کند.
متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن باید به دو نکته توجه کنند که تنها در صورت تمایل و رضایت خود این وام را با پرداخت مبلغی بیمه عمر مانده بدهکار کنند و برای کمک ودیعه مسکن مبلغی به عنوان کارمزد نپردازند.
رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام خبر ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر برای خانواده‌های محروم فاقد پوشش حمایتی گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر این ۱۰ هزار واحد که مختص مددجویان کمیته امداد است، در مرحله دوم، تفاهم نامه‌ای با بنیاد مسکن به منظور ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر برای خانواده‌های محروم فاقد پوشش حمایتی امضا کرده است.
اعلام ویزای رایگان عراق برای اربعین امسال، ثبت اطلاعات واکسیناسیون ۴۹ هزار زائر اربعین و آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب به دارندگان روادیدعراق از جمله خبرهای 25 شهریور بود.
معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در دور روز آینده در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما را داریم، افزود: دریای خزر از بعد از ظهر فردا تا صبح یکشنبه 28 شهریور مواج است.
در حالی که قرار بود فروش بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب از امروز آغاز شود، اما هنوز اطلاعات زوار به سازمان هواپیمایی نرسیده و در نتیجه روند فروش نیز آغاز نشده است.
برخی اعلام می‌کنند که اساسا امکان ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در سال وجود ندارد، در حالی که سابقه‌ ساخت‌و‌ساز نشان می‌دهد که این میزان ساخت مسکن، پیش از این نیز تجربه شده است. در نیمه اول دهه ۹۰، تیراژ ساخت مسکن در کشور به‌طور سالانه و میانگین بیش از ۸۰۰ هزار واحد مسکونی بود.
بذرپاش در نامه‌ای به رستم قاسمی عنوان کرد؛

عدم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه مسکن و حمل و نقل

رئیس دیوان محاسبات در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: «هدف‌گذاری‌ها در حوزه ساخت و بهسازی مسکن و سهم حمل و نقل ریلی در مسافر و بار» علیرغم تاکید اقتصاد مقاومتی هنوز محقق نشده‌اند.