راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

ما اکنون با یک نظم جدید جهانی مواجه هستیم و «خاورمیانه جدید» (غرب آسیای جدید) نیز در همین پازل تعریف می‌شود. «ران بن یاشای» کارشناس نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت چندی پیش گفته بود: «اسرائیل سیر قهقرایی خود را به سوی فروپاشی در پیش گرفته است و بحران فعلی مرحله‌ای جدید و در عین حال مهم در مسیر فروپاشی آن محسوب می‌شود تا در مرحله بعدی حذف شدن اسرائیل از نقشه خاورمیانه (غرب آسیا) رقم بخورد.»
در زمان خرید هر نوع بلیطی ابتدا باید با قوانین مربوط به استرداد بلیط آشنا باشید؛ زیرا با‌ توجه‌ به متفاوت‌ بودن نوع بلیط ‌های هواپیما، نوع ایرلاین‌ها و سفرهای هوایی داخلی و خارجی جریمه کنسلی متفاوت است. در این مطلب، قصد داریم هر‌آن‌چه را که باید درباره استرداد بلیط ‌های هواپیما بدانید، توضیح خواهیم داد.
عوارض خروج از کشور به ازای هر نفر در سال ۱۴۰۳ بر اساس لایحه پیشنهادی دولت به مجلس ۵۲۰ هزار تومان خواهد بود و زائران عتبات عالیات در صورت خروج با هواپیما ۴۵ هزار تومان و به صورت زمینی یا دریایی ۱۵ هزار تومان به ازای هر نفر باید عوارض بدهد.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از باطل شدن پرواز فروگاه‌های غرب کشور خبر داد و گفت که در صورت باطل شدن پرواز هر یک از فرودگاه‌ها، به مسافران پیامک داده می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مشاوران املاک تا پایان ۲۵ اردیبهشت ماه امسال فرصت دارند مجوزهای کاغذی خود را به الکترونیک (شناسه یکتا) تبدیل کنند.
مرکز مدیریت راه های کشور سازمان راهداری از ترافیک سنگین در محور هراز، تردد روان در چالوس و آزادراه تهران-شمال و بارش باران در جاده‌های ۲ استان خبر داد.
انتخاب صحیح موقعیت مکانی برای ساخت‌وساز و طراحی ویلا یک فرایند حیاتی است که تأثیر زیادی بر کیفیت، هزینه و پایداری پروژه دارد. این تصمیم باید با دقت و باتوجه‌به چندین عامل انجام شود.