کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

رئیس اتحادیه پرورش بلدرچین کشور گفت: تقاضای خرید بلدرچین همزمان با شیوع کرونا 3 برابر بیش‌تر از سال‌های قبل شده است.
مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با اصلاح نظام توزیع بعد از کشتار، برقراری نظم در تامین نهاده و اصلاح قیمت بر مبنای نرخ واقعی التهابات بازار مرغ به پایان می‌رسد.
با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های شناختی، مزارع در سرتاسر جهان قادرند؛ اثربخشی بیشتری داشته باشند. در حالی که هنوز کارگران کمتری نسبت به گذشته دارند، اما در عین حال نیازهای غذایی جهان را برآورده می‌کنند.
سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز اعلام کرد : اختصاص سهمیه سوخت به انواع ماشین آلات کشاورزی استان بر اساس پلاک گذاری و از طریق سامانه درخواست فرآورده های نفتی (سدف) امکان پذیر است.
وزیر پیشنهادی کشاورزی در دفاع از برنامه‌های خود مطرح کرد؛

چشم انداز دولت در وزارت کشاورزی رسیدن به اقتدار غذایی در خاورمیانه است

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: برنامه‌ای که در دولت سیزدهم برای وزارت جهاد کشاورزی نوشته شده با افق رسیدن به اقتدار غذایی در خاورمیانه نگاشته شده لذا طرح تحول کشاورزی با رویکرد تحولی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تدوین شده است.
کوهساری در موافقت با وزیر پیشنهادی کشاورزی بیان کرد؛

افزایش تعامل میان وزارت نیرو وکشاورزی با ساداتی‌نژاد ممکن خواهد شد

نماینده مردم رامیان ضمن تاکید بر تخصص وزیر پیشنهادی کشاورزی در حوزه آب گفت: ساداتی‌نژاد می تواند تعامل خوبی میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو ایجاد کند.
ویس‌کرمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشاورزی مطرح کرد؛

ساداتی نژاد تخصص و علم وزارت کشاورزی را ندارد!

نماینده مردم خرم‌آباد ضمن تاکید بر عدم تخصص و علم وزیر پیشنهادی رئیسی در حوزه وزارت کشاورزی گفت: کسی می‌تواند این وزارتخانه را اداره کند که زوایای مخفی این حوزه را بشناسد. گردش مالی کشارزی به نفت پهلو می‌زند.
معاون امور تلفیق و تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: طرح الگوی کشت در وزارت جهاد کشاورزی در انتهای سال گذشته جمع بندی شده هر چند که این جمع بندی با تاخیر همراه بوده و هنوز به استان‌ها برای اجرا ابلاغ نشده است.
مساله وزارت کشاورزی و اینکه چه کسی متصدی این پست خواهد شد را در دفتر خاطراتم ورق می‌زنم حتی در رژیم گذشته که مردم سیاسی نبودند و یا کمتر به سیاست فکر می‌کردند وزیر کشاروزی حال هر اسمی این وزارت خانه یدک می‌کشید در زندگی روستاییان و روستازادگان شهرنشین شده مورد توجه بود.
«پرسون» از گران شدن محصولات غیر ضروری می گوید:

شنیده ها در مورد گرانی هویج!

یک روز پیاز گران می شود و روزی دیگر هویج. گران شدن های یکدفعه ای که یک روز با فیلم هایی از ازدحام خرید مردم خبر می دهند و روز دیگر گندیدن کیسه های پر از همان محصول!
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه در ایران میزان ضایعات کشاورزی زیاد و نگران کننده است، اظهار کرد: قسمت عمده ضایعات در کشور، مربوط به مراحل برداشت و پس از برداشت محصولات کشاورزی است.
۹۷ درصد تولید عناب ایران متعلق به خراسان جنوبی است و این روزها برداشت عناب تازه از باغ‌های این استان آغاز شده است.
اداره‌ کل استاندارد تهران شیر فرا دمای ۲۰۰ سی سی فاسد با برند پگاه تهران در بازار مشاهده کرده و نسبت به مصرف آن هشدار داد.