کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی گفت: اگر قطعی برق تداوم داشته باشد، در هنگام برداشت پسته منجر به از بین رفتن محصول تولیدی می‌شود.
«پرسون» بازار نابسامان گوشت را بررسی می کند؛

در دولت جدید، گوشت قرمز با سبد مردم آشتی می کند؟!

اخیراً بر اساس گزارش اعلامی مرکز آمار ایران اعلام شده است که مصرف گوشت قرمز در جامعه در دهه اخیر به صورت میانگین ۴۶ درصد کاهش یافته است. ثابت نبودن قیمت اجناس و کالاها، مخصوصا گوشت، از آن رو که نیازی ضروری در سبد مایحتاج هموطنانمان به حساب می آید هم به تولید کنندگان گوشت و هم به خریداران آن ضربه وارد کرده است. که در صورت موجود بودن در بازار، با قیمت های متفاوتی در نقاط مختلف کشور، فروخته می شود.
به نظر می رسد سید جواد ساداتی نژاد وزیر جدید کشاورزی می تواند کمک شایان به حل این مشکل و جلوگیری از خسارات ناشی از آن کنند و امیدواریم هر چه سریعتر این امر محقق شود تا خسارات ناشی از عدم اطلاع رسانی صحیح و به موقع به کشاورزو باغدار به حداقل برسد.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور از 12 کیلوگرم به ۸.۵ کیلوگرم رسیده است.

مدیرکل محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید هویج در تابستان امسال بیش از میزان برنامه‌ریزی‌ها بوده است.

پرسون به مهم ترین مواد اولیه کارخانه های فرآوری غذایی می پردازد؛

ترکش گرانی شکر به هزاران کالای خوراکی/ بازار تلخ موادغذایی شیرین

شکر به عنوان یکی از مهم ترین مواد اولیه برای موادغذایی فرآوری شده به حساب می آید، که این روزها به دلیل گرانی شکر هزار کالای خوراکی نیز با افزایش قیمت مواجه شده است.
عضو هیات مدیره اتحادیه میوه و تره بار استان تهران گفت: با اضافه شدن هویج الیگودرز تا پایان ماه جاری عرضه و قیمت این محصول در بازار متعادل‌تر می شود. 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران گفت: امسال به دلیل تأثیرات خشکسالی و مشکلات تأمین نهاده بره‌های ماده کشتار شده‌اند؛ این شرایط عواقبی به دنبال دارد که اگر به آن توجه نشود، تأمین گوشت مورد نیاز کشور دستخوش مشکلاتی خواهد شد.
عضو هیات مدیره انجمن برنج ایران گفت: برنج‌ از کشاورزان به قیمت کیلویی ٣١ تا حداکثر ٣٣ هزار تومان خریداری و در تهران کیلویی ۴۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.
رئیس شورای تامین دام کشور خبر داد:

افت شدید کیفیت گوشت دام‌های کشتار شده

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: با گذشت سن کشتار، ضریب تبدیل خوراک به گوشت کاهش و درصد بیشتری از خوراک به چربی تبدیل می‌شود.
رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اینکه تمام مطالبات پیازکاران جنوب کرمان حداکثر تا دوشنبه هفته آینده، پرداخت می‌گردد، افزود: تا کنون ۱۲۰ میلیارد ریال معادل ۸۳ درصد کل مطالبات پیازکاران توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران پرداخت شده است.

عضو شورای ملی زعفران گفت: قیمت هر کیلو زعفران دسته‌ای در بازار از ۸ میلیون تومان آغاز و با توجه به کیفیت تا ۱۸ میلیون تومان متغیر است.
سرپرست معاونت توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: سطح زیر کشت میگو در کشور در سال1400حدود ۱۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه مرغدارانی تخم‌گذار معتقد است که تخم مرغ گران نشده، بلکه قیمت آن پس از حدود یکسال واقعی شده است.