صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

صنایع نظافتی در حال رونق هستند و برای مدت بسیار طولانی بوده اند. با این حال، در مورد محصولات تمیز کننده همیشه جا برای بهبود وجود دارد. اگر می خواهید کسب و کار شما در این صنعت رونق و شکوفا شود، باید در راس بازی خود باشید.
سخنگوی گمرک از لغو ممنوعیت واردات گوشی مسافری از عراق از روز جمعه اول مهرماه خبر داد و گفت: هر مسافری از هرکشوری، می‌تواند سالی یک تلفن همراه به کشور وارد کند.
بازار خودرو تنها متاثر از دلار و نوسانات قیمتی آن است. به نظر نمی‌رسد که مذاکرات تا پایان سال به نتیجه برسد، چشم‌اندازی برای کاهش قیمت دلار و به تبع آن، قیمت خودرو وجود ندارد. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها در اواخر پاییز یا اوایل زمستان با ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش همراه باشد.
بازار خودرو تنها متاثر از دلار و نوسانات قیمتی آن است. به نظر نمی‌رسد که مذاکرات تا پایان سال به نتیجه برسد، چشم‌اندازی برای کاهش قیمت دلار و به تبع آن، قیمت خودرو وجود ندارد. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها در اواخر پاییز یا اوایل زمستان با ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش همراه باشد.
قیمت خودروهای داخلی همچنان در مسیر گرانی و خرید خودروهای‌خارجی هم برای بسیاری به رویایی‌دست‌نیافتنی تبدیل شده‌است. در این‌میان برخی‌جوانان و افراد برای پیشبرد کسب‌ و کارشان یا دوردورکردن با خودروهای‌ لاکچری‌ و لوکس به‌ سراغ‌«اجاره»‌ یا «رنت» خودرو می‌روند و میلیون‌ها تومان بابت آن می‌پردازند.
وزارت دارایی فنلاند امروز دوشنبه پیش‌بینی رشد اقتصادی خود برای سال ۲۰۲۳ را کاهش داد و اعلام کرد که این کشور در معرض خطر رکود قرار دارد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: امروز فروش جنس قاچاق در روز روشن آن هم با تبلیغات فراوان در فضای مجازی انجام می شود که این موضوع نشان از بی تدبیری دارد.
از جمله معایب باربری‌های آنلاین می‌توان به امنیت، خطر تقلب، ناکارآمدی مستندات، تاخیر، گم شدن محموله و غیره اشاره کرد.
معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو، از معرفی ۱۱ رنگ جدید برای محصولات این شرکت خبر داده و با بیان اینکه توانایی تولید و عرضه خودروها با ۲۰ فام رنگ وجود دارد گفت که در آینده‌ نزدیک و با ایجاد ساز و کارهای لازم، مشتریان می‌توانند محصولات مورد نظر خود را در رنگ‌های خاص و متنوع سفارش‌گذاری کنند.
روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک، با بیان اینکه هفته قبل ۱۴۱.۵ تن سرم به تعداد ۲۴۰ هزار و ۸۴۰ عدد ترخیص شده است، اظهار کرد: علاوه بر آن کارهای مربوط به ترخیص حدود ۴۷ تن و ۲۰۰ کیلوگرم سرم به تعداد ۸۰ هزار و ۳۸۰ عدد نیز در حال حاضر در گمرک تهران درحال انجام است.
تکلیف حدود ۲۴۰۰ خودروی خارجی مانده در گمرک همچنان مشخص نیست و درحالی که تعدادی از آن‌ها در مراجع قضایی درحال پیگیری هستند، مدتی است که از فروش تعداد دیگری از این خودروها به مناطق آزاد کیش و قشم صحبت به میان امده است. از طرف دیگر گمرک از تعیین تکلیف بیش از هزار خودرو توقیفی در گمرک طی روزهای آینده خبر داده است.
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه واردات خودرو جزو ضرورت‌هاست، اظهار کرد: برای اینکه یک رقابتی در صنعت خودرو در راستای ارتقای کیفیت شکل بگیرد و شاهد کاهش قیمت تمام شده خودرو و حمایت از مصرف کننده باشیم، واردات خودرو ضروری است و هدف اصلی قانون گذار از تصویب واردات خودرو همین موضوع است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هدف اصلی قانون گذار از تصویب قانون واردات خودرو افزایش کیفیت و حمایت از مصرف کننده بوده و آئین نامه واردات خودرو نیز باید در راستای تحقق این هدف باشد.
براساس مشاهدات میدانی از بازار خودرو، نرخ برخی از خودروهای تولید داخلی امروز جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ افزایش یافت..