صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس اتاق تعاون ایران در مراسم افتتاح مرکز تجاری ایران گفت: با افتتاح این مرکز تجارت ترجیحی میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برقرا می شود.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از اول مهر، واردات خودرو انجام می‌شود گفت: قیمت خودروهای وارداتی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو تعیین شده است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: عرضه و تقاضای خودرو در بازار سرمایه باعث تعیین قیمت خودرو به‌صورت آزادانه می‌شود و به‌صورت فرمایشی، قیمت محصولات تعیین نمی‌شود و مطابق با قوانین، سود واردکننده و تولیدکننده خودرو از هر محصول مشخص است.

بیش از 5 ماه است که واسطه‌ها و دلالان نمی‌توانند مانند گذشته در بازار خودرو نقش‌آفرین باشند. البته دلالان و واسطه‌ها اسم ثبات و حتی کاهش قیمت خودروها در بازار را رکود گذاشتند و شرایط را به‌گونه‌ای به تصویر می‌کشند که گویا در بازار خودرو هیچ خریدی انجام نمی‌شود و تمام نمایشگاه‌ها در آستانه تعطیلی هستند.
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد گفت: در شرایطی که دولت تصمیم جدی گرفته است از ورود هرگونه کالای قاچاق جلوگیری شود.
یک کارشناس صنعت خودرودرباره آیین‌نامه واردات خودرو گفت: بازار خودروهای وارادتی قدیمی بی‌تاثیر از این مصوبه خواهند بود و خودروهای خارجی قدیمی در کلاس‌های دی به بالا همچنان با معاملات خودروهای کهنه روزگار خواهد گذراند.
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: سال قبل ۱۷۰ هزار مالک خودرو مشمول مالیات بودند و امسال حدود ۷۷ هزار مالک خودرو مشمول مالیات شدند.
طبق آمار طی چهار ماهه ابتدایی امسال بالغ بر سه میلیون تن صادرات اقلام فولادی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای همه مقاطع، محصولات و شمش و آهن اسفنجی کاهشی رقم خورده است؛ این در حالیست که تا پیش از این صادرات اقلام فولادی اکثرا افزایشی ثبت شده است.