صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

با توجه به ابهاماتی که در خصوص درآمد حاصل از فروش پتروشیمی خلیج فارس به وجود آمد، مشخص شد این منابع در حساب خزانه متمرکز شده و با توجه به قواعد قانونی اقدام خزانه به درستی انجام شده و این شفافیت نتیجه استقرار حساب واحد خزانه است.
بازار خودرو هفته اول دی را با رکوردهای جدید به پایان رساند. به طور میانگین طی هفته اخیر محصولات پرفروش ایران خودرو ۵۰ میلیون و سایپا ۴۰ میلیون افزایش داشته است.
آرین پارس موتور با لاماری ایما در جاده بورس کالا آفتابی شد. این خودروساز بخش خصوصی که در حال حاضر تنها این محصول شاسی بلند را در خطوط تولید خود می بیند، قرار است 502 دستگاه از این خودرو را 12 دی ماه امسال روی تابلوی بورس کالا ببرد.

درحالی که قرار است تا آخر هفته آینده ثبت سفارش واردات خودرو به ۴۰ هزار دستگاه برسد سخنگوی وزارت صمت گفت فروش خودروهای وارداتی از هفته سوم دی در بورس آغاز می شود.
سخنگوی وزارت صمت در مورد برنامه عرضه خودرو در بازار گفت:۲۰ درصد عرضه خودروسازان به دارندگان خودروی فرسوده و ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت اختصاص پیدا می‌کند و ۳۰ درصد هم در بورس عرضه می‌شود.
قیمت خودرو همچنان فزاینده است. نوسانات قیمتی در بازار به گونه‌ای بود که امروز نیز هیچ خودرو پرطرفدار ایرانی با ثبات یا کاهش قیمت همراه نشد.

رئیس جمهور صبح امروز در وزارت صمت حضور یافت تا در جمع مسئولان این وزارت‌خانه ضمن استماع گزارش عملکرد این مجموعه، رهنمودهایی را ارایه کند.
سخنگوی وزارت صمت در مورد برنامه عرضه خودرو در بازار گفت: ۲۰ درصد عرضه خودروسازان به دارندگان خودرو فرسوده و ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت اختصاص می یابد و ۳۰ درصد هم در بورس عرضه می شود.
گمرک درباره خبر ورود اولین محموله خودرو گفت: هنوز ورود نخستین محموله خودروهای خارجی به داخل کشور به گمرکات اظهار نشده است، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد خودروها وارد کشور شده است.
آقا محمدی، عضوکمیسیون اقتصادی تشخیص مصلحت نظام در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع لوازم خانگی ایران گفت: صنعت تولید لوازم خانگی در حقیقت یک نیاز مردمی است که همیشه به دنبال تغییر و تنوع است.
روند قیمت‌ها در ماه آذر نشان می‌دهد که بازار همچنان روند صعودی چند هفته‌ اخیر را حفظ کرده است؛ به‌گونه‌ای که طی این مدت قیمت اکثر محصولات بیش از ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و بعضا افزایش قیمت‌های ۱۰۰، ۱۰۵ و حتی ۱۲۵ و ۱۳۵ میلیون تومان هم ظرف همین یک ماه دیده می‌شود.