صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هدف اصلی قانون گذار از تصویب قانون واردات خودرو افزایش کیفیت و حمایت از مصرف کننده بوده و آئین نامه واردات خودرو نیز باید در راستای تحقق این هدف باشد.
براساس مشاهدات میدانی از بازار خودرو، نرخ برخی از خودروهای تولید داخلی امروز جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ افزایش یافت..
بررسی روند قیمت انواع خودروهای پرتیراژ طی ۱۰ روز اخیر در بازار نشان می‌دهد، قیمت اکثریت خودروها به طور متوسط دو تا شش میلیون تومان نوسان داشته‌اند؛ البته که کاهش ۱۲ میلیون تومانی دناپلاس توربو دنده‌ای و ۳۰ میلیون تومانی هایما S۷ توربوپلاس و در مقابل افزایش ۱۱ میلیون تومانی (سمند LX) هم دیده می‌شود.
بر اساس تصمیمات اخذشده و مکاتبات دادستانی قرار است بیش از ۱۰۶۲ دستگاه خودروی موسوم به پرونده ثبت سفارش، طی روزهای آینده برای مزایده در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گیرد.
مدیر روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران با توجه به انتقادهایی که نسبت به تغییرِ نشان‌واره‌ این سازمان مطرح شده بود، توضیحاتی را منتشر کرد، با تاکید بر اینکه آنچه مطرح می‌شود نه پاسخی به انتقادات و نه جوابی به صاحب‌نظران بلکه یادبودی است برای اندیشه استاد بلامنازع هنر، مرتضی ممیز.
سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه با بیان اینکه پیامک‌های رجیستری در همه اپراتورهای تلفن همراه با اختلال مواجه شده است، گفت: نزدیک به یک هفته است که بازار موبایل دچار سرگردانی شده است
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت مجلس و دولت در حوزه قانون گذاری و نوشتن آئین نامه برای واردات خودرو یک گام روبه جلو است که بعد از سال ها قفل در واردات را گشوده و رقابت و کیفی سازی را برای صنعت خودرو به همراه خواهد داشت.

اقتصاد دریا موضوعی است که شکوفایی آن به مدیریت واحد دولت نیاز دارد. اهتمام و پیگیری پروژه‌های ناتمام و‌ بهره‌گیری از ظرفیت‌های متنوع این حوزه، روند تحقق اهداف چشم‌انداز اقتصادی کشور را تسریع می‌کند.
پیشرفت تکنولوژی، کسب و کارها‌‌ را به‌سوی مدرن شدن سوق می‌دهد که حمل‌ و نقل نیز یکی از‌آن کسب و کارها است. حمل و نقل یا ترابری، بازرگانی میان انسان‌ها است که با رشد اقتصادی رابطه مستقیم دارد.
سازمان ملی استاندارد ایران طرح جدید نشان ملی استاندارد ایران را با درج علامت اختصاری INSO به رنگ سبز تغییر داد.

رییس سازمان توسعه تجارت می‌گوید که این سازمان چند فاکتور مهم را برای توسعه تجارت با روسیه در دستور کار قرار داده که توسعه بازار مهمترین فاکتور در این میان است.