صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سایت فروش گروه صنعتی ایران خودرو در روز جاری (یکشنبه، ۱۸ دی‌ماه) و همزمان با اجرای طرح جدید فروش فوق‌العاده محصولات این شرکت ویژه متقاضیان عادی، متقاضیان جوان‌سازی جمعیت (مادران) و متقاضیان خودروهای فرسوده به دلیل مشکلات زیرساختی از دسترس خارج شد.
گروه صنعتی ایران‌خودرو در تازه‌ترین طرح فروش محصولات خود، سورن پلاس دوگانه‌سوز، پارس سال سفارشی (‌ELX)، پارس سال سفارش با موتور XU۷P و راناپلاس را با موعد تحویل ۹۰ روزه عرضه می‌کند.
عضو هیات رئیسه و معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران با تاکید بر نقش صادرات در رشد اقتصادی کشور، اظهار داشت: یکی از موثرترین فرایندهای توسعه صادرات غیرنفتی برگزاری نمایشگاه های بین المللی داخلی و حضور در پاویون های نمایشگاههای بین المللی خارج از کشور می باشد که می تواند شبکه های تامین کالا در داخل و توزیع در بازارهای بین المللی را ایجاد نماید.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اعداد در نظر گرفته شده به‌ عنوان حقوق ورودی خودروهای واردتی، تعرفه واردات، سود واردکننده که متغیر است و البته تعرفه واردات بسته به قیمت خودرو است، اعلام کرد که باقی قیمت مستلزم این است که چقدر رقابت روی تابلو بخورد تا کشف قیمت شود.
نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازار خودرو را تعدادی دلال که عموما زیر 30 سال سن دارند اداره می‌کنند. در حال حاضر 60 درصد بازار خودرو در انحصار این افراد است.
امروزه با نگاهی دقیق‌تر درمی‌یابیم که حذف روش‌های سنتی در ساخت و ساز و انتخاب روش‌ها و اجزای ساختمانی نوین به ویژه صنعت ساختمان پیش ساخته، باعث افزایش سرعت اجرا و نصب، نسبت به شیوه‌های سنتی می‌شود. همچنین خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی (مانند زلزله) و اتلاف انرژی نیز در ساختمان‌های پیش ساخته به حداقل رسیده است.
مشاور وزیر صمت ضمن تاکید بر اینکه به محض دریافت این خبر وزارت صمت وارد صحت سنجی موضوع شد، گفت: پس از بررسی‌های اولیه و اثبات قضیه، اقدامات لازم در جهت استیفای منافع مردم و حذف رانت شکل گرفته انجام شد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید بازار خودرو نیز مانند دیگر بازارهای اصلی کشور، تحت تاثیر تغییرات در وضعیت شاخص‌های کلان، با افزایش یا کاهش قیمت مواجه می‌شود.

گفته می‌شود امام جمعه موقت شهر الوند استان قزوین و رئیس ستاد انتخابات رئیسی در این شهر به عنوان سرپرست شرکت شهر صنعتی البرز ـ که نخستین و بزرگترین شهر صنعتی کشور است ـ منصوب شد. همچنین او از سوی شورای نگهبان، ریاست هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۹۶ شهر الوند را بر عهده داشت.
دو محصول از برندهای خودرویی وارداتی در بورس کالا پذیرفته شدند. محصولات برند چینی چانگان توسط خودروسازی سایپا وارد خواهد شد و برند کره ای کیا را شرکت کوشا خودرو عرضه می کند.
بررسی قیمت‌ها در بازار امروز خودرو نشان می‌دهد که از بین ۱۹ خودروی مورد بررسی، قیمت بیشتر خودروها نسبت به روز گذشته ثابت بوده یا کاهش پنج میلیون تومانی داشته و قیمت پنج خودرو ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

مشاهدات بازار خودرو حاکی از آن است که با کاهش قیمت دلار در بازار ارز، قیمت خودرو نیز کاهش شده است اما بازار خرید و فروش قفل است.