صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت خودرو هیجانی است و حباب دارد، تصریح کرد: اگر وعده‌های دولت مثل افزایش تولید خودرو و افزایش درآمدهای نفتی محقق شود، این حباب می‌خوابد، اما اگر نتوانند نرخ ارز را کنترل کنند، قیمت‌ها باز هم افزایش می‌یابد.
کارگروه طرح نوسازی و بازسازی صنایع کشور در چهارمین جلسه خود دستورالعمل نوسازی و بازسازی صنایع در کارگروه بند (ح) ماده ۴۶ قانون برنامه ششم توسعه را تصویب کرد.
مدیرعامل ایران خودرو گفت: هیچ مخالفتی با واردات خودرو نداریم. بر اساس اخبار منتشر شده، نخستین سری از خودرو‌ها به کشور در حال ورود است و خواهشمندیم به موازات این اتفاق، محدودیت‌های قیمت گذاری برای صنایع خودروسازی برداشته شود.
منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت در نامه‌ای به شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور و آرین پارس موتور شرایط عرضه محصولات خودروسازها در بورس کالا را اعلام کرد.
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: افزایش قیمت این روزهای بازار خودرو به‌دنبال افزایش نرخ ارز و افزایش جذابیت و تقاضای سرمایه‌گذاری بر روی خودروهاست که بازار این روزهای خودرو کشور را با روندی صعودی مواجه کرده‌است.
مطابق آنچه در آیین‌نامه واردات خودرو به آن تاکید شده، خودروهایی با سقف ۲۰هزار یورو وارد کشور خواهند شد و خودروهایی با قیمت کمتر از ۱۰هزار یورو نیز خودروهای اقتصادی با اولویت واردات محسوب می‌شوند.
گروه خودروسازی سایپا، در حالی از صبح امروز (شنبه) برای دومین هفته متوالی طرح فروش فوق‌العاده دو محصول وانت ۱۵۱ و کوییک پلاس اتوماتیک را اجرایی می‌کند که قیمت این محصولات نسبت به عرضه‌های قبلی آن ها افزایش داشته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، مشخص شد گرانی سیمان شایعه است.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ از صدور مجوز واگذاری سهام شرکت پارس‌خودرو خبر داد و گفت: به دلیل اصرار وزارت صنعت بر واگذاری پارس‌خودرو، مقرر شد تعهدات روشنی در قبال واگذاری سهام خودروسازان تدوین شود؛ بر همین مبنا در روز سه‌شنبه، تفاهمنامه‌ای در این زمینه، امضا شد.
شیب تند افزایش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد. کارشناسان معتقدند اگر واردات نیز صورت بگیرد، با توجه به افزایش نرخ دلار، همه خودروها در بازار با افزایش قیمت همراه می‌شوند.
قانون هوای پاک در حالی با هدف اصلی کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید که ماده ۸ آن به‌همین منظور تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مالک وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه‌سنگین، سنگین، موتورسیکلت را مکلف می‌کند که وسایل نقلیه خود را پس از رسیدن به «سن فرسودگی» از رده خارج کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی گفت که به دلیل افزایش قیمت قطعات لوازم خانگی، تقاضا در این صنف در سال‌های اخیر فقط ۱۰ درصد رشد داشته که افزایش چشمگیری نیست.

مسیح کشاورز دبیر کمیسیون تأمین‌کنندگان برنج کشور از توقف واردات برنج و چای هندی به داخل کشور به دلیل متعادل‌سازی تزار تجاری با این کشور خبر داد و گفت: این توقف موقتی است و در آینده در صورت لزوم و فراهم شدن شرایط، بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.
طبق صورت جلسه الزامات واگذاری در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا که در تاریخ ۱۴ آذرماه تهیه شده است سهام تودلی ایران خودرو و سایپا باید تا پایان سال جاری واگذار شود.

پرسون از یک درآمدزایی میلیاردی شرکت مخابرات گزارش می دهد؛

آبونمان قبض تلفن 20 هزار تومان / سکوت نهادهای نظارتی بر یک افزایش قیمت آشکار

موضوع دریافت آبونمان از قبوض تلفن ثابت یک از چالش های مورد بحث بوده و بسیاری از مشترکان از این هزینه دریافت شرکت مخابرات ناراضی هستند و این نارضایتی ماندگار مانده است.