صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

احداث واحدهای جدید حرارتی با راندمان بالا، از رده خارج شدن واحدهای فرسوده و جایگزینی آنها با واحدهای جدید راندمان بالا و تبدیل واحدهای سیکل ساده به سیکل ترکیبی، سه‌راهکار افزایش راندمان نیروگاهی است؛ اما راهکار سوم اجرایی‌ترین راهکار محسوب می‌شود.
دلالان و منفعت‌طلبان سعی کردند با تمام ظرفیتی که دارند، به مقابله با شفافیت معاملات و تحقق بازارهای رقابتی برخیزند. از این رو شاهد کارشکنی‌های برخی افراد در مجلس و سایر دستگاه‌های اجرایی بودیم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه سیاست این وزارتخانه حمایت از سرمایه‌گذاران و افزایش شفافیت است، دستور داد: با توجه به مصوبه شورای عالی بورس و عدم دریافت مصوبه از سایر نهادها، عرضه خودرو در بورس کالا طبق روال گذشته ادامه یابد.
مدیر نظارت به بورس‌ها سازمان بورس اعلام کرد علی‌رغم درخواست ایران‌خودرو عرضه دنا پلاس در بورس کالا لغو نشده و ثبت سفارش در حال انجام است.
گزارش میدانی از بازار لوازم خانگی امین حضور تهران از کم فروشی و گرانفروشی 10 تا 20 درصدی برندهای بزرگ مثل اسنوا، پاکشوما، سام، جی پلاس، مکسیدر، امرسان، دیپوینت، الکترواستیل، آبسال، مادیران، هاردستون، بوتان، هیمالیا و استیل البرز حکایت دارد.

رصد بازار در سومین هفته دی ماه 1401 از ریزش قیمت خودرو در بازار حکایت دارد؛ ریزشی عجیب که تا 80 میلیون تومان هم پیش رفت. ارزیابی بازار همچنین نشان دهنده آست که در هفته سپری شده برخی دیگر از خودروها رشد و ثبات قیمت داشته‌اند.