صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سال آینده فروش خودرو در بورس کالا انجام خواهد شد یا سامانه یکپارچه تخصیص خودرو؟ قیمت محصولات تولیدی و وارداتی چگونه کشف خواهد شد، در بورس کالا یا توسط شورای رقابت؟
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است: در حال حاضر و با شرایط کنونی کشور در آیتم‌هایی مثل نرخ ارز، مشکلات و موانع واردات و صادرات، موانع تامین کالا از طریق کشورهای منطقه، با سختی‌هایی در واردات خودرو روبه‌رو هستیم.
رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه، با اشاره به تحریم های شدید اعمال شده علیه روسیه، و اظهار تأسف نسبت به وقوع جنگ؛ تصریح کرد وضعیت ایجاد شده در معادلات اقتصادی منطقه، موقعیت مناسبی را برای عرضه محصولات و کالاهای ایرانی فرآهم نموده است.
معاونت توسعه و برنامه‌ریزی شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر گفت: اکنون علاوه بر تامین بازار داخلی، سنگ‌های تزئینی ایران به ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، چین، هند و عراق صادر می‌شود که برای کشور ارزآوری خوبی به همراه دارد.
مدیرکل دفترخدمات عمومی (مرکز اصناف و بازرگانان) وزارت صمت، از بهره‌گیری نوین بستر فضای مجازی در تنظیم بازار پوشاک و سایراقلام نظیر کیف و کفش جهت خرید به‌صرفه محصولات توسط آحاد مصرف کنندگان در کشور خبر داد.
چیــن به‌عنوان دومیـن اقتصاد بـزرگ جهــان و بزرگ‌ترین تاجر فعال در تجارت جهانی، همواره در صدر فهرست مشتریان کالا از ایران و فروشنده کالا به ایران بوده به‌گونه‌ای که درصد بزرگی از تجارت خارجی ایران منحصرا مربوط به چین است.
ثبت‌نام برای پیش فروش ۱۰۰هزار دستگاه خودروی وارداتی از ساعت ۱۲ ظهر امروز ۶ اسفند آغاز می‌شود. شرکت‌کنندگان در این قرعه‌کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی، مثل داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و غیره، باید ۵۰۰میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه‌کنند.
میزان واردات تلفن‌همراه به کشور حدود ۴.۵ میلیارد دلار است؛ از این بین، سالانه بیش از ۱.۵ میلیارد دلار به گوشی‌های لوکس اختصاص می‌یابد که ۹۰ درصد آن صرف واردات گوشی‌های آیفون می‌شود.