صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: محموله‌های آلوده به سم آرسنیک وارد بازار نشده و برگشت خورده است.
صادرات کالاهای غیرنفتی ایران پس از ثبت رکورد کم سابقه در دی ماه امسال، کاهش 60 درصدی را در نیمه زمستان امسال تجربه کرد. بررسی ارزش میانگین هر تن کالا در صادرات و واردات کشور نشان می‌دهد در بازه یازده ماهه، واردات کشور 3.6 برابر گران تر از صادرات کالاهای غیر نفتی بوده است.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: پیش از این اعلام شده بود که قرعه‌کشی خودروهای خارجی در روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری انجام می‌شود، اما انجام قرعه‌کشی به زمانی دیگر موکول شد.
سرنوشت چهار سال آینده اتاق ‌بازرگانی روز شنبه مشخص خواهد شد. انتخابات پارلمان بخش‌خصوصی مهم‌ترین همه‌پرسی در جامعه فعالان اقتصادی است.
یک دهه از تحریم ظالمانه آمریکا و اروپا علیه کشورمان ایران می‌گذرد. ابتدا تحریم‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نبودند، اما به مرور تاثیر آن را با گوشت، پوست و جانمان احساس کردیم. نوسانات دلار و کاهش ارزش پول ملی نیز از جمله دلایلی بود که باعث افزایش قیمت اهن و فولاد شد.
امروزه به‌رغم تاکیداتی که متولیان امر برای ضابطه‌مند کردن تدابیر و سیاستگذاری‌ها در واردات گوشی های تلفن همراه دارند، اما همچنان برخی شرکت‌های واردکننده برای دورزدن قوانین به سراغ راهکارهایی می‌روند تا بتوانند سقف لحاظ شده برای واردات گوشی های تلفن همراه را بشکنند.
مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: بر اساس فرمول شورای رقابت قیمت خودرو باید تغییر کند و واقعی شود و با توجه به برگزاری جلسات، امیدواریم این هفته قیمت ها اعلام شود.