صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری این کشور در صنعت نفت ایران، گفت: مطابق آمارهای اعلام شده، و بر اساس توافق دو کشور سهم استفاده از پول دو کشور در مبادلات اقتصادی با حذف دلار تاکنون به ۶۰درصد افزایش یافته است.
خریداران خودروهایی که در مزایده سازمان مالیاتی به مزایده گذاشته شده بود، با حکم شعبه ی سه دیوان عدالت اداری حق فروش خودروهای خودرو را ندارند و فعلا وضعیت فروش این خودروها در هاله ای از ابهام قرار دارد.
از تسهیل ترخیص آیفون آمریکایی تا مانع تراشی برای ورود قطعات خودرو

تصمیمات عجیب سازمان توسعه تجارت


در حالی که ۳ هفته از مکاتبه انتقادی معاون وزارت صمت با سازمان توسعه تجارت در خصوص چالشهای اجرای سیستمی سقف و سابقه گذشته و شفاف سازی در این مورد صورت نگرفته، همچنان شاهد واردات آیفون با رویه واردات در برابر صادرات خود؛ بدون اعمال سقف و سابقه هستیم.
سید مهدی نیازی، سرپرست وزارت صمت مطرح کرد:

با تامین ارز، ترخیص خودروهای وارداتی سرعت گرفته است

سرپرست وزارت صمت گفت: با همکاری مؤثر بانک مرکزی، تأمین ارز صنایع به‌ویژه صنایع خودرو بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دارد؛ ضمن اینکه واردات خودرو با رفع موانع عملیاتی شده و ترخیص این خودروها تسریع شده است.
متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها در حالی برای ثبت‌نام اقدام می‌کنند که هنوز قیمت خودروهای مونتاژی را نمی‌دانند و شرکت‌ها می‌گویند ابلاغیه یا لیست قیمت مصوب را دریافت نکرده‌اند.
دومین دور فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه این روزها در فاز دوم قرار دارد. متقاضیان خودرو در این مرحله خودروی مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. براساس اعلام وزارت صمت متقاضیان در این مرحله می‌توانند پنج محصول را میان خودروهای عرضه شده توسط شرکت های خودروساز انتخاب کنند. فاز دوم جدیدترین پیش فروش صمت تا 10 خرداد 1402 در دسترس متقاضیان قرار دارد.
صبح امروز انتخابات هیات رئیسه دوره دهم اتاق بازرگانی تهران با تاخیر یک هفته ای برگزار شد و محمود نجفی عرب، تنهای کاندیدای این انتخابات با ۳۲ رای به عنوان رییس اتاق بازرگانی تهران انتخاب شد.
اقدامات ۹ گمرک مهم کشور در خصوص تعیین تکلیف مطالبه‌نامه‌های کسری در یافتی ناشی از جهش نرخ محاسبات ارز در گمرک، با توجه به مواردی که باید مورد پیگیری قرار می‌گرفته است ابهام دارد و باید شفاف شود.
در دنیای امروز استفاده از دستگاه‌های به‌ روز و پیشرفته برای صاحبان صنایع اهمیت بسیار بالایی دارد و برای رقابت در بازار باید همیشه آپدیت باشند. با پیشرفت علم و تکنولوژی ایده‌های جدیدی پیشنهاد شده که امر تولید را آسان‌تر و کیفیت محصولات را بالا برده‌اند.
الکترود پنج در جوشکاری‌های صنعتی، ساختمانی و کارگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه اینورتری که این الکترود به آن متصل می‌شود، باید قدرت کافی و مقاومت لازم برای آب کردن این الکترود را داشته باشد. استادکارها برای استفاده از این الکترود معمولا سراغ دستگاه‌های اینورتری با ظرفیت 250 آمپر می‌روند.