صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سرمایه گذاران سال گذشته به دنبال این بودند که سرمایه در اختیار خود را تبدیل به خودرو کرده تا از این مسیر جلوی کاهش سرمایه ریالی خود را بگیرند. خودرو به نوعی نقش جان پناه را برای دارندگان سرمایه بازی کرد. ایده سرمایه گذاران خودرویی سال گذشته جواب داد. حال سرمایه گذاران به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا سال جاری هم خودرو می تواند آنها را پولدار کند یا نه؟
طبق تأکید وزارت صمت همه اصناف بازار طلا باید هنگام فروش طلا اعم از آب‌شده، سکه و مصنوعات طلا، نسبت به صدور فاکتور در سامانه جامع تجارت و تحویل آن به مشتری اقدام کنند.
در مجمع عمومی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور مطرح شد؛

افزایش بیش از 2 برابری ظرفیت قطعی معادن صبانور

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور اظهار کرد:  با اکتشافات انجام‌شده، ظرفیت قطعی معادن شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور از 50 میلیون تن به 130 میلیون تن افزایش یافت.
ابتدای این هفته حواله‌داران دنا پلاس با کد ۷۰۷۲۳ در محوطه مرکز ملی رقابت دست به تجمع و اعتراض زدند. اما مشکل آن‌ها چیست؟ آیا ایران خودرو مشتریانش را فریب داده است؟
سومین ماه سال جاری رو به پایان است، اما هنوز خبری کاهش حقوق ورودی تجهیزات پزشکی از ۴ به یک درصد نیست و این امر سردرگمی وارد‌کنندگان تجهیزات پزشکی را به همراه داشته و موجب شده تا شاهد تاخیر در ترخیص کالاهای سلامت محور باشیم.
قصه قیمت خودرو درایران به قول فردوسی بزرگ، یکی داستانست پرآب چشم؛ هر روز بدتراز دیروز و هرسال دریغ از پارسال.
مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، ضمن تاکید بر اینکه همه‌ ۱۱۲ هزار نفر مادر متقاضی طرح جوانی جمعیت در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها به نوبت خودروی خود را تحویل خواهند گرفت، مجدداً اطمینان داد که نتایج نوبت‌دهی متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در هفته جاری اعلام می‌شود.
دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق معتقد است که کاهش قیمت ارز که اخیرا اتفاق افتاد هیجانی نبود بلکه مبتنی بر فرمول‌های اقتصادی بود. اگر بتوانیم به شکل تثبیت شده‌ای به منابع‌مان در کشورهای هدف و طرف قرارداد دسترسی داشته باشیم مطمئنا در گام اول موجب تثبیت نرخ ارز و در گام دوم کاهش نرخ ارز خواهد شد.
نکته اصلی موضوع این‌جاست که طبق اعلام مشتریان دناپلاس که هر روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود، ایران‌خودرو برای مشتریان دناپلاس (معمولی) دعوتنامه برای تکمیل وجه ارسال کرده است، اما به‌ جای آنکه ۴۳ و اندی میلیون تومان را کاسته و مابه‌التفاوت قیمت نهایی با مبلغ پرداختی اولیه (۱۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) را مطالبه کند.م
سیداحمد رسولی‌نژاد، نماینده مجلس با تاکید بر اینکه خودروسازان آمار خلاف واقع به مردم ارائه می‌دهند، گفت: آمارسازی خودروسازان کشور، دولت و وزیر صمت را در آینده نه چندان دور درگیر خواهد کرد؛ من در جلسه دوم استیضاح وزیر سابق صمت حال امروز صنعت را پیش بینی می‌کردم؛ چراکه خودروسازان چند اشکال عمده دارند و برای رفع آن‌ها نیز تلاشی نشده است.
وزیر صمت گفت: مجلس نظرات خود را درباره واردات خودرو ارائه کرده و به تازگی نیز مصوبه‌ای در این حوزه داشته است، ما مصوبات را رعایت خواهیم کرد.
رئیس سازمان حمایت در نامه‌ای به مدیران بانک‌ها و موسسات اعتباری خواستار رفع مسدودی حساب وکالتی متقاضیان خرید خودروهای تولید داخل به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به نام این سازمان شد و تاکید کرد که برداشت مبالغ مذکور به منزله انصراف و حذف اولویت نیست.
به‌دنبال گسترش روابط اقتصادی بین ایران و ونزوئلا، برقراری دو پرواز مسافری در هفته و همچنین پروازهایی با هدف حمل‌ونقل بار از اقدامات صورت‌ گرفته میان دو کشور است.