صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

با توجه به پیشرفت جوامع بشری و سوق یافتن بشر به مصرف مواد غذایی متنوع تر، لزوم وجود انواع نگهدارنده به شدت احساس می شود. یخ یکی از این نگهدارنده ها است که اهمیت فراوانی در جلوگیری از فساد انواع مواد غذایی دارد.
درحالی که پیش بینی می شد با تحقق واردات خودروهای نو و تصویب نهایی لایحه واردات خودروهای کارکرده درمجلس، پس از عبور آن از حواشی ومخالفت های فراوان، کمی قیمت خودرو افت کند، به یک باره دولت بخشنامه ای را اعلام کرد که براساس آن سود بازرگانی انواع خودروها تا ۱۷۱ درصد افزایش یافته است.
با توجه به تاخیر پیش آمده برای بار دوم در اعلام نتایج قرعه‌کشی نوبت‌دهی خودروهای مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، در نهایت اعلام شد که نتایج تا پایان امشب (چهارشنبه شب) بر روی سایت سامانه بارگذاری خواهد شد؛ بر این اساس وجه مسدودی متقاضیان از صبح فردا قابل برداشت خواهد بود.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در نامه‌ای به مدیرعامل گروه بهمن، تاکید کرد: عرضه‌کنندگان خودرو مکلفند محصولات خود را فقط از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند و بر این اساس عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی از سوی این خودروساز در بورس کالا، باید لغو شود.
در بلندمدت، آنچه اهمیت دارد این است که رشد صنعت مستلزم شناخت دنیایی است که تولیدکنندگان صنعتی در آن به فعالیت مشغولند.
محصول جدید گروه خودروسازی پارس‌خودرو (زیرمجموعه سایپا) با نام سهند که نسخه به‌ روزتری از ساینا یا نسخه سدانِ اطلس سایپاست، معرفی و تصاویر آن منتشر شد.
صبح امروز عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با حضور در مجلس شورای اسلامی به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت و در نهایت رأی‌گیری درباره صلاحیت و برنامه‌های وی انجام شد و نمایندگان با ۱۸۷ رای موافق، ۵۸ رای مخالف، ۸ رای ممتنع و ۲ رای باطله از مجموع ۲۵۵ نفر، به علی‌آبادی رأی اعتماد دادند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا به عباس علی‌آبادی برای حضور در وزارت صنعت، معدن و تجارت رأی اعتماد دادند.
واردات تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار مانند آیفون‌های رفرش و ریپک براساس رویه واردات در برابر صادرات خود و برمبنای نرخ بازار آزاد و حتی کمی بیشتر از آن انجام می‌شود و کاهش قیمتی اخیر نیز ثابت کننده این ادعا است.
مدیرکل صنایع خلاق وزارت صمت با اعلام آمادگی برای رفع ابهامات اعضای صنف طلا گفت: طرح ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت باهدف حمایت از تولید در حال اجرا است؛ این موضوع می‌تواند موجب شناسایی و حذف کالاهای تقلبی و قاچاق از بازار طلا شود.
عرضه خودرو در بورس بعد از توقف تقریبا سه‌ماهه، برای اولین بار در سال جاری با فروش دیگنیتی ازسرگرفته می‌شود. قرار است بهمن‌موتور روز ۲۹ خرداد امسال ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ را با قیمت پایه یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون عرضه کند که این رقم نسبت به عرضه قبلی در دی‌ماه پارسال تقریبا ۳۰۰ میلیون یعنی چیزی نزدیک ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با یکی از خودروسازان، عرضه مجدد خودرو سواری در بورس کالا پس از وقفه چند ماهه مجدداً قابل اجراست.