صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

آمار رسمی بانک‌ مرکزی از تولید بخش صنعت پیشرفتی را نشان نمی‌‌‌دهد. بر اساس همین معیار، اگر بخش صنعت را ارزیابی کنیم، انگار ۱۱سال صنعت ایران در یکجا مانده است و اگر ماهیت بخش صنعت را بررسی کنیم اوضاع از این هم غمناک‌‌‌تر است.
قیمت سمند سورن پلاس بنزینی در نمایندگی ۳۵۵ میلیون است و سمند سورن پلاس بنزینی در بازار ۵۸۵ میلیون سمند سورن پلاس دوگانه سوز نیز افزایش یافت و به ۶۱۵ میلیون تومان رسید.
آنچه از ری را باید بدانید!

سیر تا پیاز محصول جدید ایران خودرو

ایران خودرو قصد دارد محصولی با نام پروژه k125 را تا اواخر سال ۱۴۰۲ روانه بازار کند. در ادامه این نوشتار قصد داریم به صورت صفر تا صدی به معرفی این خودرو بپردازیم.
این روشن است که با افزایش شدید قیمت ارز، صادرات با قیمت حتی پایین‌تر ارزی هم به صرفه شده و بیش از پیش از سفره مردم حذف شده است، به همین علت است که سرانه مصرف لبنیات ایرانیان به طرز چشمگیری کاهش یافته است و نیز حجم و وزن صادرات افزایش یافته بدون اینکه معادل ارزی آن افزایش خاصی پیدا کرده باشد.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ورود مجلس به ماجرای انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: چون حقوق عمومی در اتاق بازرگانی مطرح است ۱۰ نفر از نمایندگان تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ کردند.
دهم تیر با مصوبه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز صنعت و معدن نامیده شده ‌است. فرصت خوبی برای پاسداشت و یادآوری اهمیت معدن، صنایع معدنی صنعت و چه بسا تجارت کشور است.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مورد واردات خودرو گفت: اگر از همه مشکلات و موانع بر سر واردات خودرو بگذریم و فرض را بر این بگذاریم که خودروهای خارجی با سرعت و قیمت مناسب وارد کشور شد، نحوه عرضه و فروش این خودروها به شدت مبهم است.
اتاق‌ها نه تاجرند و نه صنعتگر و نه سیاستمدار. اتاق‌ها نماینده اعضای خود هستند که آن اعضا تاجرند و صنعتگر یا مدیر خدمات مثل بانک و بیمه، حمل‌ونقل و...، پس چرا سیستم‌های نظارتی و امنیتی کشور تا این حد نسبت به انتخابات آن حساسند
خودروسازی سایپا به دنبال این است تا محصولات خود را ببا قیمت هایی غیر از قیمت های شورای رقابت به بازارهای بین المللی صادر کند. مدیرعامل این خودروساز از قیمت شاهین و کوییک در بازارهای روسیه و ونزوئلا رونمایی کرد.