صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

اتاق‌‌‌ها همچنین باید از توان کارشناسی بالایی برخوردار باشند. برای تحقق این امر ارتقای توان کارشناسی اتاق و آموزش مستمر کارکنان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ چرا که به باور این خدمتگزار، توان کارشناسی است که می‌‌‌تواند دولت را برای جدی‌گرفتن خواست‌‌‌ها و مطالبات اتاق مجاب و فهم بهتر طرفین از دیدگاه‌‌‌های یکدیگر فراهم کند.
برای مادران شرکت‌کننده در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، بخش اول با موعد تحویل دی ماه که منتخب سه محصول ساینا S اتوماتیک، کوییک پلاس اتوماتیک و کوییک R اتوماتیک هستند، از فردا (سه‌شنبه ۶ تیرماه) امکان واریز وجه فراهم خواهد شد تا مبلغ علی‌الحساب را واریز کنند.
روزهای اخیر برخی رسانه‌ها با استناد به یک استفتاء از دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، با برداشتی نادرست و غیرفقهی از این استفتاء، آن را به سامانه یکپارچه فروش خودرو که توسط وزارت صمت ارائه شده، ربط داده و از حرام و خلاف شرع بودن این سامانه خبر داده‌اند.
بر اساس قیمت شاسی بلندهای وارداتی، قیمت هیوندای سانتافه (ix۴۵) ۴ سیلندر دو دیفرانسیل از پرطرفدارترین شاسی بلندهای کره ای به ۵ میلیاردو ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است که ۴ روزه ۱۰۰ میلیون تومان گران شده است.
دستگاه سیل وکیوم و خشک کن میوه، دو دستگاه مهم و ارزشمند برای صنایع بسته‌بندی و غذایی کشور هستند که باتوجه به کیفیت پایین و قیمت‌های بسیار بالا، خرید آنها تبدیل به یک چالش اساسی و مهم در این صنایع شده‌اند.
خصوصی‌سازی شرکت‌های کوچکی چون داروگر امر درستی بوده است تا خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ که حساسیت و پیچیدگی‌های به مراتب بیشتری دارند.
با آغاز فصل گرما معمولا به دلیل افزایش حجم معاملات، قیمت خودرو افزایش می‌یابد، اما امسال با کاهش ناگهانی قیمت‌ها بازار دچار رکود شد؛ تا جایی‌که برای حدود یک هفته حجم معاملات نزدیک به صفر بود.
به دنبال تخلف برخی خودروسازان در اعلام قیمت‌های ابلاغی، شورای رقابت اعلام کرد: هرگونه تغییر قیمت‌های درب کارخانه ابلاغی شورای رقابت، تخلف محسوب شده و علاوه بر رسیدگی در شورای رقابت، موضوع از طریق مراجع نظارتی پیگیری خواهد شد.
مدیرکل صنایع خلاق وزارت صمت گفت: همه اصناف بازار طلا از این پس باید هنگام فروش طلا و مصنوعات طلا، نسبت به صدور فاکتور در سامانه جامع تجارت و تحویل آن به مشتری اقدام کنند.