صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

گیر کار تجارت خارجی کشور اینجاست که برنامه‌ریزان و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در امر اقتصاد علی‌القاعده باید بدانند و آگاه باشند که اگر در تجارت خارجی کشور، ناچار از پرداخت هزینه‌های غیرمتعارف و سنگین می‌شویم؛ اگر کشورهای محدود طرف معامله با ایران، کالای ایرانی را ارزان می‌خرند و کالای خود را به قیمتی گران‌تر از قیمت متعارف بین‌المللی به ما می‌فروشند یا به دلیل تحمیل هزینه‌های ناشی از تحریم، کالای آنان گران‌تر از عرف رایج بین‌المللی به دست ما می‌رسد.
گمرک و سازمان غذا و دارو برای تسهیل در تشریفات گمرکی دارو، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی راهکارها را در تفاهم‌نامه مشترک بررسی کردند تا ترخیص محصولات سلامت محور از گمرک آسان‌تر شود.
عرضه خودرو‌های ارائه‌شده در اولین دور از فروش با مکانیزم قرعه‌کشی، زودتر از آنچه تصور می‌شد در دستور کار قرار گرفت. وزارت صمت با هدف عمل به وعده خود مبنی بر حذف قرعه‌کشی اسفند ۱۴۰۱ طرح پیش‌فروشی را در دسترس متقاضیان قرار داد. در این طرح عرضه محصولات شرکت‌های خودروساز همه ثبت‌نام‌کنندگان امکان دریافت خودرو را داشتند.
اگر رنو و پژو حاضر به پذیرش شرایط جدیدی باشند و بحران خودرو در کوتاه مدت حل شود کسی جرات مذاکره با آنها را دارد! تابوهایی که پروژه نفوذ در ایران می سازد شکستنی نیست؟
گریس پارس ماهان، که امروزه با نام جدید گریس پارس لیتیوم به فروش می‌رسد، یک روان‌کننده چندکاره است که می‌تواند در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی استفاده شود. ویژگی‌هایی مانند ویسکوزیته بالا، مقاومت در برابر آب و حرارت و چسبندگی عالی آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای صنایع مختلف تبدیل کرده است. در این پست به ویژگی‌های این گریس، کاربردها و دلایل استفاده از آن در صنایع مختلف پرداخته‌ایم؛ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.
مدیرعامل گروه خودروساز سایپا در نامه‌ای به سازمان بورس، موضوع صادرات محصولات این گروه خودروسازی را روشنگری کرده و از عقد قرارداد صادرات سه خودروی خود به بازارهای روسیه و بلاروس به میزان ۴۵ هزار دستگاه و طی سه سال خبر داده است.
گجت‌نیوز نوشت: قیمت جدید هایما ۸S در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شد. ایران خودرو قیمت Haima ۸s را در اردیبهشت ماه حدود ۵۰۳ میلیون تومان افزایش داد.
مهلت شش روزه برای تغییر اولویت‌های خودرویی ١٠ اردیبهشت به پایان رسید؛ بدین ترتیب مشتریانی که نوبت دریافت خودروهای آن‌ها به سال‌ آینده افتاده بود، توانستند نوع خودروی انتخابی را با اولویت‌بندی با پنج مدل دیگر (کم‌تقاضاتر) عرضه شده تغییر دهند.
وزیر صنعت در حالی با 162 رای نمایندگان با استیضاح کنار رفت که مدعی بود عامل گرانی خودرو دلار است، در حالی که از زمان وزارتش قیمت دلار نسبت به پراید رشد کمتری داشته است. از این رو مطالبات امروز مردم انتخاب وزیری کارآمد برای حذف مافیای خودرو، افزایش تولید و آزادسازی واردات خودرو برای ایجاد رقابت پذیری در تولید است.
همزمان با عرضه خودرو ویژه متقاضیان عادی طرح اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، از امروز یکشنبه به مدت ۱۱ روز تا چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه امکان واریز وجه برای مادرانی که در سامانه یکپارچه اولویت‌بندی وزارت صمت، مرحله سوم تابستان ۱۴۰۲ انتخاب شده‌اند فراهم شده است.