صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

با ورود به هنگام تعزیرات حکومتی، جلوی افزایش قیمت محصولات پتروشیمی گرفته‌شده و ثبات نسبی در بازار عرضه محصولات پلیمری و پتروشیمی ایجاد شده است.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واردات خودورهای نو و کار کرده خودروسازان را مجبور می کند تا به سمت اصلاح کیفیت و قیمت خودرو گام برداشته و خودورهایی صادرات محور تولید کنند.
دومین همایش صنعت لبنیات و صنایع وابسته با حضور معاونین وزارت جهاد کشاورزی و صمت، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شماری از اساتید و چهره‌‌های برجستۀ علمی و پژوهشی کشور در سالن مرکز همایش‌‌های برج میلاد تهران برگزار شد.
از امروز چهارشنبه امکان واریز وجه برای منتخبان طرح جوانی جمعیت متقاضی سه محصول کوییک‌ R دنده‌ای، کوییک S و ساینا S که اولویت دریافت در تابستان ۱۴۰۲ اخذ کرده و روز گذشته ۲۰تیر پیامک دریافت کرده‌اند، فراهم شده است.
مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: سامانه یکپارچه برای کسانی که در نوبت دوم ثبت‌نام کردند اما خودرو به آنها تعلق نگرفت، شهریور امسال باز می‌شود، در این نوبت محصولات جدید و ظرفیت جذب‌نشده خودروسازان برای انتخاب این افراد عرضه می‌شود تا دوباره خودرو انتخاب کنند و در نوبت تحویل قرار گیرند.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی آخرین وضعیت تفحص از این صنعت را تشریح کرد و گفت: گزارش تفحص از خودروسازی‌ها نهایی شده و به زودی در کمیسیون صنایع بررسی می‌شود.
رییس انجمن نمایشگاه‌داران خودروی تهران در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد؛

ریزش ۲میلیاردی برخی خودروهای خارجی

رییس انجمن نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت با اعلام کاهش سه تا پنج میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی خودروهای مونتاژی در روزهای گذشته، گفت: بازار خودرو در رکودی سنگین به سر می‌برد، با این حال انتظار ورود اتومبیل‌های خارجی سبب کاهش شدید قیمت این دسته از خودروها تا ۲ میلیارد تومان شده است.
براساس اعلام گمرک ایران، شرکت هایی که به عنوان AEO انتخاب و به گمرکات اجرایی کشور معرفی شده بودند باید نسبت به تکمیل پرونده های خود با ارائه مستندات تصریحی به دبیرخانه حداکثر تا پایان ماه جاری۱۴۰۲/۰۴/۳۱ اقدام نمایند.
در حالی که دو هفته از انتخابات پر حاشیه اتاق بازرگانی ایران می گذرد، با وجود دستور صریح رئیس جمهور به وزرا برای پاسخ سریع به ابهامات، هنوز ۳ وزیر عضو شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی درمورد ابهامات انتخابات ۲۸ خرداد ساکت و منفعل هستند.
لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مجلس در اظهاراتی گفته است: برای واردات خودرو اصلاً به ارز بانک مرکزی نیاز نداریم، برای چه نمی‌گذارید مردم از ارز خودشان استفاده کنند، طبق برآورد اولیه بیش از 60 میلیارد دلار در خانه‌های مردم ارز وجود دارد.
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای خودروهای مونتاژی خبر داد:

اگر مبلغی بیش‌از مصوبه شورای رقابت پرداخته‌اید یا دعوتنامه صادر نشده؛ شکایت کنید

به دنبال ابلاغ و انتشار مصوبه جدید شورای رقابت در رابطه با قیمت خودروهای مونتاژی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن پاسخ به سئوالات مطرح‌شده توسط سازمان تعزیرات حکومتی پیرامون عملکرد شرکت‌های خودروساز مونتاژی طی هفته‌های اخیر، ضمن اعلام آمادگی کامل برای رسیدگی و انعکاس تخلفات صورت‌گرفته و تعامل بیش‌از بیش با کلیه دستگاه‌ها از جمله سازمان مذکور، بیانیه‌ای منتشر کرد.
پیش‌بینی مهم یک نماینده درباره قیمت خودرو؛

منتظر سقوط سنگین قیمت خودرو باشیم؟

یک نماینده مجلس گفت: امسال اگر واردات خودروهای کارکرده نهایی شود و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم همراهی کند، سال آینده تعداد خودروی نویی که وارد کشور شود، خیلی بالاتر خواهد بود؛ چون الان ثبت‌سفارش‌ها انجام شده است.
شورای رقابت قصد دارد تا بار دیگر قیمت‌گذاری خودروهای تولیدی شرکت‌های خصوصی را در دستور کار قرار دهد. براساس اعلام این شورا، اعضا امروز شنبه ۱۷ تیر طی جلسه ۵۸۴ شورای رقابت قرار است قیمت محصولات مونتاژی را بررسی کنند.
روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: اقتصاد دانش بنیان باید مردمی شود و این کار بخشی از مردمی کردن اقتصاد است.
بعد از محرز شدن تخلفات انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران، خبرهای دریافتی حاکی است، ابطال انتخابات ریاست اتاق بازرگانی از سوی شورای عالی نظارت بر انتخابات در حال نهایی شدن است و به زودی اعلام می شود.
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، ایمیدرو به همراه شرکت های وابسته و تابعه موفق به تکمیل بیش از ۵۰ طرح و پروژه معدن و صنایع معدنی در سراسر کشور شده است.
مجمع عمومی سالیانه منتهی به 29 اسفند 1401 گروه صنعتی ایران ترانسفو با حضور جمعی از سهامداران حقوقی و حقیقی برگزار شد که در این مجمع مقرر شد توزیع سود سهام برای هر سهم 100 ریال تعیین شود که نسبت به سود توزیع شده سال قبل برای هر سهم که ۷۰ ریال بوده رشد مناسبی میباشد .