صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس مرکز ملی فرش اظهار کرد: به دنبال این هستیم تولید فرش دستباف صنعتی شود تا کارفرماها ملزم به بیمه قالیبافان باشند و مشکل بیمه آن‌ها حل شود. از طرف دیگر تامین بازار جهانی نیز راحت‌تر و سریع‌تر انجام خواهد شد.
وزارت صمت خواستار شد:

تعلیق فعالیت دیوار و شیپور

آن‌طور که در نامه وزارت صمت آمده است، این درخواست تعلیق به عدم رعایت ضوابط خاص درج آگهی حوزه مسکن بازمی‌گردد.
شاید مهم‌ترین و اولین ایده کلان برای حکمرانی در ۳۰سال آینده، توسعه تجارت با کشورهای همسایه و سایر کشورهای دنیا باشد. موقعیت جغرافیایی کشورمان یکی از موهبت‌های الهی است که همراه اقتصاد مردمان ایران‌زمین را در معرض تجارت و منتفع از آن قرار داده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از احیای ۲۶۸ واحد راکد و تکمیل ۴۷۶ واحد نیمه تمام خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار شغل جدید در استان ثبت شده و تعهد سال جاری ۱۴۵ هزار نفر است که تقریباً ۴۰ درصد آن محقق شده است.
معاون وزیر صمت در نامه‌ای به رئیس شورای رقابت اعلام کرد: شیوه تخصیص ارز خودروسازان تغییر نکرده است زیرا ارز مورد نیاز مونتاژکاران تاکنون از محل ارز غیرنیما نظیر تهاتر، صادرات و ارز اشخاص تامین می‌شده است.
عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه پیگیر تحویل خودروها هستیم گفت: مطالبه ما این است که روند تحویل سرعت و شتاب بگیرد و ظرف سه تا چهار ماه آینده همه خودروهای وارداتی تحویل داده شوند.
برای دست‌اندرکاران فن این سوال پیش آمد که به‌ رغم اهمیت جدی حمل‌ونقلی ریلی انبوه‌بر در کلان‌شهرها که شاخص‌های عدالت و مردم‌محوری آن بسیار بالاست و باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت و وقت مردم، لزوم تامین تجهیزات متحرک، وجود کارخانجات مربوطه، به نتیجه رسیدن تحقیقات مربوط به ساخت واگن ملی مترو، حضور شرکت مپنا در قراردادهای تامین تجهیزات ثابت و متحرک در خطوط 6 و 7 متروی تهران، چگونه است که دیگر یادی از نیاز تهران و کلان‌شهرها نه از طرف شهرداری تهران و نه شورای شهر ششم تهران و نه وزارت صمت نمی‌شود و گویا کاملا تامین از تجهیزات متحرک برقی و رساندن مترو به ظرفیت اسمی حمل مسافر، به بوته فراموشی سپرده شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نمایشگاه‌های جهانی فرش را مسیری برای توسعه و رونق صنعت فرش دانست و گفت: حمایت از تولیدکنندگان فرش ایرانی برای حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ملی و بین المللی که می‌تواند توانمندی فعالان این عرصه را پررنگ کند.
در بازار روز گذشته تارا دنده ای ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی ۶۸۵ میلیون شد مدل های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ تارا دنده ای هم ۵ میلیون تومان گران شدند.
احمد وحیدی وزیر کشور در مراسم تحویل ۴۷۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری و ۶۲۶ دستگاه ون وانا ایران خودرو دیزل به وزارت کشور به‌ مناسبت اربعین گفت: چه دلیلی دارد که بگوییم فلان خودرو در فلان شرکت کشور صنعتی ساخته شده، مردم ما احیانا دنبال آن خودرو باشند؟ چرا؟ چرا مردم ما به دنبال محصولات تولیدی خودمان نباشند؟ آیا ما این ظرفیت را نداریم؟ حتما داریم. لحظه ای نباید شک کنیم که ما این ظرفیت را داریم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: امسال در هفته دولت ۳۷ طرح صنعتی در قالب ایجاد، توسعه و احیاء با هفت‌هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای بیش از سه‌هزار نفر به بهره برداری می رسد.
در حالی که بالاترین نهاد قضایی کشور و به صورت خاص شعبه اول دیوان عالی کشور یک پرونده 30 ساله را سرانجام پس از سه سال بررسی دقیق، با صدور رای قطعی مختومه اعلام کرده بود، در کمتر از دو ماه مجدداً با برخی اعمال نفوذها اجرای رای متوقف شد!