صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

خصوصی‌سازی شرکت‌های کوچکی چون داروگر امر درستی بوده است تا خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ که حساسیت و پیچیدگی‌های به مراتب بیشتری دارند.
با آغاز فصل گرما معمولا به دلیل افزایش حجم معاملات، قیمت خودرو افزایش می‌یابد، اما امسال با کاهش ناگهانی قیمت‌ها بازار دچار رکود شد؛ تا جایی‌که برای حدود یک هفته حجم معاملات نزدیک به صفر بود.
به دنبال تخلف برخی خودروسازان در اعلام قیمت‌های ابلاغی، شورای رقابت اعلام کرد: هرگونه تغییر قیمت‌های درب کارخانه ابلاغی شورای رقابت، تخلف محسوب شده و علاوه بر رسیدگی در شورای رقابت، موضوع از طریق مراجع نظارتی پیگیری خواهد شد.
مدیرکل صنایع خلاق وزارت صمت گفت: همه اصناف بازار طلا از این پس باید هنگام فروش طلا و مصنوعات طلا، نسبت به صدور فاکتور در سامانه جامع تجارت و تحویل آن به مشتری اقدام کنند.
سرمایه گذاران سال گذشته به دنبال این بودند که سرمایه در اختیار خود را تبدیل به خودرو کرده تا از این مسیر جلوی کاهش سرمایه ریالی خود را بگیرند. خودرو به نوعی نقش جان پناه را برای دارندگان سرمایه بازی کرد. ایده سرمایه گذاران خودرویی سال گذشته جواب داد. حال سرمایه گذاران به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا سال جاری هم خودرو می تواند آنها را پولدار کند یا نه؟
طبق تأکید وزارت صمت همه اصناف بازار طلا باید هنگام فروش طلا اعم از آب‌شده، سکه و مصنوعات طلا، نسبت به صدور فاکتور در سامانه جامع تجارت و تحویل آن به مشتری اقدام کنند.
در مجمع عمومی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور مطرح شد؛

افزایش بیش از 2 برابری ظرفیت قطعی معادن صبانور

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور اظهار کرد:  با اکتشافات انجام‌شده، ظرفیت قطعی معادن شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور از 50 میلیون تن به 130 میلیون تن افزایش یافت.
ابتدای این هفته حواله‌داران دنا پلاس با کد ۷۰۷۲۳ در محوطه مرکز ملی رقابت دست به تجمع و اعتراض زدند. اما مشکل آن‌ها چیست؟ آیا ایران خودرو مشتریانش را فریب داده است؟
سومین ماه سال جاری رو به پایان است، اما هنوز خبری کاهش حقوق ورودی تجهیزات پزشکی از ۴ به یک درصد نیست و این امر سردرگمی وارد‌کنندگان تجهیزات پزشکی را به همراه داشته و موجب شده تا شاهد تاخیر در ترخیص کالاهای سلامت محور باشیم.