صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

آژانس رتبه‌بندی و مؤسسه تحلیلی "مودیز آنالیتیکس" در آخرین گزارش خود پیش بینی کرد که چین در مسیری قرار دارد که ژاپن را پشت سر گذاشته و تا پایان سال به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل می‌شود.
امروزه باپیشرفت چشمگیر تکنولوژی بسیاری از نیازهای بشر تامین شده است و افراد می‏توانند کارهای خود را به راحتی و باکمترین زحمت انجام دهند. پمپ باد یکی از این دستگاه‏ها است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‏گیرد. این دستگاه در برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید و در بازار موجود است.
در پی بازنگری در تامین ارز خودروسازان

مشکل تامین ارز نداریم

مدیرعامل سایپا در واکنش به نامه مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت پیرامون موضوع تامین ارز خودروسازان و هشدار نسبت به بازنگری برای تامین ارز این صنایع، ضمن تاکید بر اینکه این گروه خودروسازی مشکلی در تامین ارز ندارد، اعلام کرد که در کنار کمک بانک مرکزی در تامین و تخصیص ارز، ارز‌های صادراتی را نیز در اختیار داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایجاد رقابت ملی جهت توسعه صنعتی و معدنی کشور را یک ضرورت مهم برشمرد و اعلام کرد که می‌بایست با تدوین و اجرای برنامه‌های تحولی و رسیدن به رشد مطلوب، وضعیت موجود را دگرگون کرد.
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در نامه‌ای خطاب به سه انجمن خودروسازان، موتورسیکلت‌سازان و دوچرخه‌سازان اعلام کرد که تمامی شرکت‌های خودروساز نیازهای ارزی خود را ترجیحاً از طریق ارز صادرات خود و دیگران تامین کنند.
با توجه به تغییرات انجام شده در گمرک ایران، سرپرست اداره کل منابع انسانی، سرپرست اداره گمرک قزوین و سرپرست اداره کل گمرک غرب تهران تغییر کردند.
کمپین اطلاع‌رسانی “برای آینده اقدام می‌کنیم” از سری برنامه های اطلاع‌رسانی جمعی رویداد ملی سلامت، محیط زیست و توسعه پایدار (سمت) می‌باشد، که با هدف ترویج فعالیت های دوست دار سلامت و محیط زیست سازمانهای حاضر در رویداد اجرا گردیده است. در این مطلب اقدامات شرکت سیمان کرمان قابل مشاهده خواهد بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۲ نیروگاه ۱۸۵ مگاواتی و چند نیروگاه دیگر تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی راه‌اندازی نیروگاه‌هایی تا تامین ۱۰ هزار مگاوات برق برای کشور هدفگذاری شد و فعالیت در این زمینه ادامه دارد.
از امکانات این خودرو می‌توان به فرمان کمکی برقی، رینگ ۱۴ اینچی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سنسور پارک عقب و چراغ روشنایی روز اشاره کرد.
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، درباره اجرایی شدن طرح واردات خودرو در ۲ هفته آینده گفت: بازار تا آیین نامه خودرو‌های کارکرده مشخص نیست، اول باید ثبت سفارس صورت بگیرد بعد خودرو وارد شود. از خودرو‌هایی که سال قبل ثبت سفارش شده تاکنون خبری نشده است. ما هم مثل شما خبر‌ها را از رسانه‌ها دنبال می‌کنیم و در بازار خبری نیست. فعلا رکود کامل را در بازار داریم، مشتری مراجعه نمی‌کند و همه منتظرند که ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد.
سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه واژگونی اولین محموله خودروهای کارکرده وارداتی صحت ندارد، گفت: هنوز آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم نهایی و ابلاغ نشده و هیچ خودروی دست دومی وارد کشور نشده است.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که سازمان استاندارد محدودیت‌های واردات خودرو را کاهش داد، گفت: حداکثر در اواخر شهریور و مهرماه تعداد قابل توجهی خودرو که ثبت سفارش شده یا وارد گمرکات شده و یا در حال بارگیری به سمت کشور است، در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.