صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

این گزاره وزیر صمت که «همه رانت های خودروسازان حذف می شود» در عمل قابل راستی آزمایی است. اینکه علی آبادی از زیر مسئولیت سامانه یکپارچه خودرو شانه خالی می کند و آن را متعلق به شورای رقابت می داند، نگران کننده است.
در پی اخبار منتشر شده مبنی بر حذف سامانه یکپارچه خودروها، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را تکذیب کرده و از برنامه‌ریزی برای توازن‌بخشی به عرضه و تقاضا در تولید و بازار خودرو خبر داده است.
رییس کل گمرک ایران از آمادگی تمامی دستگاه‌های مجوز دهنده برای صدور مجوز ترخیص کشنده‌های موجود در گمرکات خبر داد و گفت: از این پس اجازه ورود هر نوع کشنده بدون ثبت سفارش به مرزهای کشور داده نخواهد شد و درخواست گمرک این است که تجار و شرکت‌های بازرگانی این امر را مد نظر قرار دهند.
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در سامانه یکپارچه عرضه خودرو مردم را سر کار گذاشتند، گفت: ایران خودرو ساعتی ۳ میلیارد ضرر می دهد و رقم روزانه آن خیلی بالا است، ولی دولتی بودن شرکت باعث شده که پایان سال مدیران آن پاداش بگیرند.
مدیر عامل سایپا از عرضه خودروهای جدید سایپا خبر داد و گفت: کسانی که در سامانه ثبت‌نام و ۵۰ درصد وجه را واریز کرده باشند، امکان تغییر خودرو برای آنها وجود ندارد، مگر در صورتی که بخواهند مدل خودروی خود را ارتقا دهند.
مدیرعامل سایپا ضمن اشاره به تحویل خودروهای چانگان با تکمیل وجه از سوی متقاضیان، درباره تبدیل حواله‌ها به سایر محصولات توضیح داد: کسانی که در سامانه ثبت‌نام و ۵۰ درصد وجه را واریز کرده باشند، امکان تغییر خودرو برای آنها وجود ندارد، مگر در صورتی که بخواهند مدل خودروی خود را ارتقا دهند.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار با اشاره به واردات سه کشتی شکر برای تنظیم بازار گفت: در حال حاضر شکر مورد نیاز از محل واردات تامین می‌شود و از ۲۰ مهر نیز با عرضه شکرهای داخلی بازار به طور کامل متعادل می‌شود.
بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه در حوزه تصمیم‌گیری و عرضه خودروها در قالب سامانه یکپارچه، انصراف از خودروهای عرضه شده در دو مرحله اول بسیار است و بازگشایی اخیر که در جهت تغییر اولویت از ١۴٠٣ به ١۴٠٢ نیز مورد استقبال قرار نگرفته است.
درحالی مسئولان وزارت صمت خود را مشغول برگزاری جلسات بی‌حاصل کرده‌اند و حاضر به پاسخگویی نیستند که توقف عرضه لاستیک دولتی باعث شده است بازار این محصول با رشد قیمت روبه‌رو شود و خریداران بلاتکلیف در بازار امکان خرید تایر نداشته باشند.
در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را که به شما کمک می‌کند لنت ترمز مناسب خریداری کنید، توضیح دهیم. اگر شما مالک خودروی ایرانی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.
مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر اولویت وزارت صمت تنها واردات خودرو در جهت تنظیم قیمت در بازار است، گفت: گام بعدی ادامه اجرای طرح واردات خودروهای خارجی به کشور، واردات خودروهای هیبریدی و برقی است.
رئیس سازمان اموال تملیکی استان تهران گفت: تعداد ۳۵۶ دستگاه خودرو قاچاق در اختیار سازمان اموال تملیکی استان تهران قرار دارد که در آینده نزدیک ۱۰۵ دستگاه پس از تاییدیه استاندارد و محیط زیست به مزایده گذاشته می‌شود.
با وجود اینکه وزارت صمت، سامانه ۱۲۴ را به‌عنوان مرجع رسمی اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات معرفی کرده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد که اطلاعات این سامانه به‌روزرسانی نشده و مردم نمی‌‎توانند قیمت کالا‌‎ها را به‌صورت دقیق در این سامانه استعلام کنند.
اگر قطعات آسانسور را چندان نمی شناسید شاید این سوال برایتان مطرح باشد که سیستم نجات اضطراری آسانسور چیست و چه کاری انجام می دهد و چه مزیت هایی دارد! اگر در حال برنامه ریزی برای خرید و نصب آسانسور هستید تا ساختمان خود را مجهزتر نمایید، باید این سیستم اضطراری را نیز بشناسید. ما همراه شما هستیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
رویکردی نو از بانک برتر صنعت پتروشیمی:

آغاز به‌کار نمایشگاه ایران پلاست با حضور پررنگ بانک تجارت

بانک تجارت در جریان هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی پلاستیک و صنایع وابسته (ایران‌پلاست) با حضوری پررنگ در کنار ۷۷۰ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آخرین محصولات و خدمات خود را به مخاطبان ارائه می‌کند.