صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

پس از وقفه‌ای یکسال و نیمه از اجرای طرح‌های فروش خودروهای سواری گروه صنعتی ایران‌خودرو به دلیل پیش‌فروش همه‌ ظرفیت محصولات تولیدی خود تا پایان سال جاری در نخستین مرحله ‌فروش یکپارچه خودروهای داخلی از امروز چهارشنبه طرح فروش هشت محصول این شرکت آغاز می‌شود.
در سال ۱۴۰۱ بعد از حذف قرعه کشی و مخالفت با عرضه خودرو در بورس، سامانه یکپارچه تاسیس شد، در نهایت نیز این سامانه حذف و قرعه کشی بازگشت؛ یعنی در دو سال ۵ تصمیم مختلف برای فروش خودرو گرفته شد!
رئیس خانه معدن خراسان رضوی با بیان اینکه این استان تنوع اول سنگ ساختمانی را در کشور دارد، گفت: با این حال در فرآوری سنگ‌های ساختمانی و تزئینی حتی از استان‌هایی مانند اصفهان ضعیف‌تریم و سنگ‌های خراسان رضوی برای فرآوری به استان‌های دیگر می رود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

جذب سرمایه در تولید و صنعت نیازمند تدابیر عقلانی است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اگر بخواهیم صنایع معدنی را در جوار معادن توسعه دهیم، نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بالایی داریم که متأسفانه ما در جذب سرمایه‌ها ضعیف عمل کرده‌ایم و امیدواریم تدابیر عقلانی برای جذب سرمایه‌ها در حوزه تولید و صنعت اتخاذ کنیم، زیرا سرمایه‌گذاران باید اطمینان خاطر داشته باشند که آینده اقتصادی کشور پایدار خواهد بود.
در زمستان ۱۴۰۲، تعداد پروانه‌های ساختمانی صادرشده در تهران کاهش چشمگیری داشته، اما در کل نقاط شهری کشور، تعداد و مساحت واحدهای مسکونی افزایش یافته است.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: این روزها بازار معاملات مسکن پایتخت در رکود کامل است و عمده خرید و فروش‌های فعلی مربوط به تبدیل به احسن واحدها است.

یکی از اصلی ترین گزینه های تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت پزشکیان سعید زرندی است؛ کاندیدایی که بالغ بر دو دهه در بدنه این وزارتخانه بوده و حالا ممکن است سکانداری آن را در دست بگیرد.
در گفتگو با مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت مطرح شد:

این استان قطب‌های تولید صنعت نساجی کشور است

محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت گفت: قزوین از قطب‌های تولید صنعت نساجی کشور به حساب می‌آید که بهترین واحدهای نساجی کشور را درون خود جای داده است.
مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان عنوان کرد: اتاق بازرگانی قزوین اولین استانی بود که نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های صادراتی را در یک کشور خارجی برگزار کرد.
محرابیان با اشاره به بروز یک حادثه در روز گذشته در تهران که سبب ایجاد محدودیت هایی برای مشترکان برق شد گفت: این حادثه باعث شد که بخشی از مشترکین ما این محدودیت را لمس کردند، ابراز امیدواری کرد مشترکان صنعت برق با کاهش مصرف، این وزارتخانه را یاری کنند تا برای همه بخش های کشور در این روزهای گرم برق پایدار تامین شود.

طی مدت سه سال با اقدام جهادی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین صورت پذیرفت:

در این استان بیش از ۱۶۳ واحد تولیدی راکد و غیر فعال با اشتغالزایی ۲۵۰۰نفر احیا شد

رضا صفاری مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با حضوردر استودیو خبر شبکه سیمای مرکز قزوین در برنامه زنده "گفتگوی ویژه خبری" با موضوع "صنایع کوچک" و بمناسبت گرامیداشت ۲۱ مردادماه روز ملی حمایت از صنایع کوچک گفت: در طول سه سال اخیر 163 واحد تولیدی بهره بردار راکد و غیر فعال با اشتغالزایی 2500 نفر احیا و به چرخه تولید برگشتند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ بخشی بدون نظارت سازمان هواپیمایی عرضه بلیت پروازهای اربعین را انجام نمی دهد و سازمان تعزیرات و سازمان هواپیمایی نیز نظارت های لازم را در این بخش انجام می دهند.

تعدد بخشنامه‌ها و تغییرات مدام رویه‌های اعمالی برای واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی در چند ماه اخیر، موجب سردرگمی، کاهش تولید و حتی بی انگیزگی و تدارک کارآفرینان برای انتقال فعالیت به خارج از کشور بخصوص کارآفرینان تولیدی صادراتی شده است.
ژنراتور ها دستگاه های بسیار مفید و کاربردی هستند که در هنگام قطعی برق می توانند با مصرف گاز طبیعی، جریان برق مورد نیاز را تامین کنند. شما می توانید بهترین برند های ژنراتور گازسوز از جمله ژنراتور گازسوز کاترپیلار و ژنراتور گازی موتورسازان تبریز را از طریق مجموعه راد دیزل تهیه کنید.
افتتاح دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در اربیل:

مهدی عبدیان: نگاه ما پشتیبانی همه جانبه از فعالان اقتصادی و تجاری است

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در اربیل که با حضور تعدادی از اعضای هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد، با اشاره به رویکرد اتاق در دوران مدیریت جدید اظهار داشت: نگاه ما پشتیبانی همه جانبه از فعالان اقتصادی و تجاری است که با جدیت پای کار هستند و میدانی فعالیت می‌کنند.
سخنگوی شورای رقابت گفت: قطعاً واردات باید به سال‌های قبل از ۱۳۹۷ برگردد چراکه واردات خودرو به میزان کافی، بازار را متعادل می‌کند و به صنعت خودروسازی داخلی نیز کمک خواهد کرد.
سازمان آگهی های پرسون