صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در حالیکه عضو کمیسیون صنایع مجلس، مشکلات قیمت خودرو و البته اجبار به قیمت‌گذاری خودرو را در انحصاری بودن بازار می‌داند و تنها را چاره را خروج بازار از انحصار عنوان می‌کند، یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است وظیفه شورای رقابت کنترل رفتار ضد رقابتی یعنی جلوگیری از جهش قیمت است.

در آخرین اطلاعیه ارائه شده برای فروش یکپارچه خودروهای داخلی، از امروز (دوشنبه ٢۴ مهرماه) تا پنجشنبه (٢٧ مهر ماه) سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودروها برای فروش خودروهای چهار شرکت خودروساز خصوصی از محل افزایش تولید و ظرفیت‌های مازاد ویژه شرکت کنندگان مرحله اول و دوم و همچنین افرادی که تاکنون ثبت نامی در سامانه نداشته اند، بازگشایی شده است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران با بیان اینکه در حال حاضر اختلاف قیمت معناداری بین برنج خارجی و ایرانی نیست، گفت: الان مردم بهترین نوع برنج ایرانی را می‌توانند زیر ۱۰۰ هزار تومان بخرند و اگر فضا برای خرید برنج ایرانی رقابتی شود قطعا قیمت‌ها پایین‌تر خواهد آمد.
معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با بیان اینکه تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی در شش ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته، گفت که با توجه به مشکلات نظام توزیع لاستیک، مقرر شده توزیع این کالا در بستر الکترونیکی انجام شود و در حوزه موبایل هم معیار رتبه‌بندی واردکنندگان تغییر کرده است.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تاکنون اهداف قانون‌گذار برای واردات خودرو محقق نشده است، گفت: امیدواریم با نهایی شدن آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده باب واردات واقعی خودروهای نو و کارکرده در آینده نزدیک باز شود.
بر اساس آخرین اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، سایت سامانه از صبح فردا (یکشنبه) برای ثبت‌نام متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده و اولویت‌بندی شده‌اند، به مدت سه روز جهت ثبت‌نام شش خودروی وارداتیِ عرضه شده با تعیین سه اولویت مورد نظر خود، بازگشایی خواهد شد.

دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: تاکنون مشاهده نشده که در کشوری سامانه فروش راه بیاندازند و قیمت‌های دستوری ارائه کنند. اجرای این طرح باعث آسیب به صنعت خودرو می‌شود.
مدیر کل استاندارد خراسان رضوی:

تخلفات حوزه استاندارد را پیامک کنید

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: شهروندان در این استان می توانند تخلفات مختلف در خصوص تولید کالای غیراستاندارد و یا فاقد علامت استاندارد را به شماره اختصاصی این استان، ۱۰۰۰۹۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند.
در طرح عرضه خودروهای وارداتی جدید به ۳۰ هزار متقاضی این خودروها که در نوبت اول ثبت‌نام در اسفندماه سال گذشته، نام‌نویسی و اولویت‌دهی شده بودند، در وهله اول شش خودرو وارداتی از سوی شش شرکت واردکننده معرفی شده بود، حال در آخرین به روزرسانی، ۹ خودروی جدید دیگر نیز اضافه شده و بر این اساس ۱۵ خودروی وارداتی برای انتخاب مشتریان عرضه شده است.