صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد؛

سرنوشت خریداران آیفون ۱۴ مشخص شد/ جمع آوری آیفون ۱۴ و ۱۵ از بازار

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اگر شخصی به فروشنده‌ای که گفته کالا در آینده رجیستر می‌شود اطمینان کرده و آیفون ۱۴ به بالا خریده و حالا متوجه شده که کالا قاچاق است، می‌تواند با فاکتور به تعزیرات مراجعه و از فروشنده شکایت کند.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه با هماهنگی ضابطان نسبت به جمع‌آوری کالای آیفون ۱۴ و ۱۵ اقدام خواهد شد، گفت: اگر شخصی به فروشنده‌ای که گفته کالا در آینده رجیستر می‌شود اطمینان کرده و آیفون ۱۴ به بالا خریده و حالا متوجه شده که کالا قاچاق است، می‌تواند با فاکتور به تعزیرات مراجعه و از فروشنده شکایت کند.
با توجه به اینکه ۳۱ هزار نفر از زمستان سال گذشته منتظر دریافت خودروی وارداتی هستند، پس از گذشت بیش از ۸ ماه از وعده‌ها، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به منظور عرضه خودروهای وارداتی به این افراد از این هفته بازگشایی می‌شود.
رئیس قرارگاه مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز طی نامه‌ای از هماهنگی برای برخورد با عرضه تلفن‌های همراه آیفون ۱۴ و بالاتر از نشان تجاری اپل و دانگل‌های آیکاس در سطح عرضه و محل‌های عمده دپو در نقاط شناسایی شده توسط کمیته اطلاعات و شناسایی قرارگاه خبر داده است.

بررسی آمار تجارت بین ایران و پاکستان نشان می‌دهد تراز تجاری ایران با پاکستان به لحاظ ارزشی طی ۱۰ سال مورد بررسی همواره به نفع ایران بوده، اما طی دو سال اخیر واردات ایران از پاکستان از سرعت رشد به مراتب بالاتری در مقایسه با صادرات ایران به پاکستان داشته و سهم برنج نیز از کل ارزش صادرات ایران از این کشور بیش از ۸۵ درصد بوده است.
مجری طرح واردات خودرو در وزارت صمت گفت: از هفته آینده عرضه ۸ مدل خودرو وارداتی آغاز خواهد شد و تلاش می‌کنیم این خودروها با همکاری بانک مرکزی تا پایان آذر و نهایت دی ماه تحویل مشتریان شود.
پس از اتهام انبار کردن خودروها به ایران خودرو؛

اعلام زمان تحویل ۱۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو به مردم

مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: ۱۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در پارکینگ داریم که فاکتور و وجه آنها از مردم دریافت شده و از فردا(سه شنبه) تحویل آغاز می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

ارائه سوابق خودرو از طریق سکوی مورد تایید وزارت ارتباطات

طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستگاه‌های ذیربط مکلف شدند که زیرساخت‌های لازم برای ارائه کلیه سوابق خودروها را از طریق سکوهای مورد تایید وزارت ارتباطات با رضایت طرفین معامله فراهم کنند.
رئیس‌کل گمرک ایران گفت: در زمان حاضر رفت‌وبرگشت‌های کارشناسی انجام شده اما هنوز آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای دست‌دوم نهایی نشده است و به همین دلیل واردات خودروهای دست‌دوم صورت نگرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۴۰ واحد تولیدی پرخطر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شناسایی شده که واحدهای صنعتی مذکور به‌ طور مستمر مورد ممیزی ویژه ایمنی قرار گرفته و پس از شناسایی و احصا، برنامه‌ریزی جهت مرتفع نمودن نواقص و کاستی‌ها آن‌ها در مرحله انجام است.
در حالی وزارت صمت با گردن نگرفتن سامانه یکپارچه خودرو در حال تکرار تجربه شکست خورده برای حذف رانت در بازار خودرو است که خودروسازان هم با کاهش عرضه خودرو به بازار و تاخیر در تحویل خودروهای ثبت نامی، در حال ایجاد اختلال در بازار هستند.