صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سخنگوی شورای رقابت با اشاره به اینکه تنها ۵ درصد از توان شورای رقابت به حوزه خودرو اختصاص پیدا کرده،گفت:طی۱۰ روزگذشته بیش از ۲۰۰۰ شکایت از خودروسازان داخلی را بررسی کردیم و به نتیجه رساندیم.
پس از گذشت ۱۰ ماه از تصویب واردات خودروهای کارکرده در مجلس و تداوم بلاتکلیفی اجرای آن، وزیر صمت اخیرا جمله‌ای را درباره آخرین وضعیت آنها به کار برده که نشان می‌دهد دولت و به‌طور خاص وزارت صمت دیگر مانند گذشته به دنبال پیگیری این طرح نیست.
آیین اختتامیه جشنواره نوآوری برتر ایرانی با حضور سیدعباس موسوی رییس دانشگاه صنعتی شریف، هادی اسدی رییس کمیته اجرایی جشنواره نوآوری برتر ایرانی ، دکتر ناطق رییس کمیته ارزیابی این جشنواره و مدیران تحقیق و توسعه شرکت های مختلف با هدف توسعه اقتصاد ملی و حمایت از نوآوری‌های داخلی، دوشنبه بیست و یکم اسفندماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
جانبازانی که تمایل به تغییر نوع خودرو وارداتی دارند یا چنانچه در مرحله پیش ثبت نام خودرو وارداتی از ثبت نام جا مانده‌اند، در این تاریخ‌های اشاره شده در این گزارش می‌توانند نسبت به انجام تغییرات و اصلاحات یا ثبت نام اقدام کنند.
مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدگنندگان اعلام کرد که قنادی‌ها موظف به رعایت قیمت ابلاغی اتحادیه‌ها هستند و شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی مراتب را به اتحادیه صنف قنادان و یا سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.
آیین روز مهندس با حضور امیر سرتیپ دکتر فرشاد نجفی پور مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، آیت ا... حبیب ا... رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت، جمعی از مشاورین، معاونین، مدیران و سرپرستان بخش های مختلف این مجتمع عظیم صنعتی یکشنبه بیستم اسفندماه در تالار آهن برگزار شد.
متقاضیان می‌توانند از ۲ طریق نسبت به خرید لاستیک دولتی اقدام کنند؛ راه نخست آن است که برخی کارخانه‌ها مانند کویرتایر، بارز و یزدتایر سایت فروش دارند و متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت این کارخانه‌ها اقدام به ثبت‌نام و خرید تایر کنند. راه دوم،‌ مراجعه حضوری به نمایندگی‌های شهر محل اقامت است.
شنیده‌ها حکایت از آن دارد که عباس علی‌آبادی، ‌وزیر صمت مانند سیدرضا فاطمی‌امین، ‌وزیر سابق صمت با واردات لوازم خانگی موافق است و نمی‌خواهد که صنعت لوازم خانگی مانند صنعت خودرو دچار انحصار شود و مردم به اجبار لوازم خانگی داخلی را خریداری کنند.
مهلت پیش‌ثبت‌نام نخستین مرحله عرضه خودروی لاماری ایما هیبرید در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی تا پایان روز سه‌شنبه، ۲۲ اسفندماه تمدید شد.
دبیر هیات مقررات زدایی در نامه ای به روسای اتاق های بازرگانی، اصناف، تعاون و روسای انجمن های صنفی کارفرمایی و خانه صمت ایران اعلام کرد: مقررات تنها در صورت ثبت در سامانه ملی قوانین و مقررات نافذ هستند.
نشست خبری مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار (رشد تولید؛ با رویکرد محیط زیست) با حضور اصحاب رسانه، سه شنبه پانزدهم اسفندماه در روز درختکاری در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.