رئیس سازمان بورس مطرح کرد؛

قیمت خودرو به خاطر بورس کالا بالا رفت؟

شفاف سازی درباره علت افزایش قیمت خودرو توسط رئیس سازمان بورس صورت گرفت.
تصویر قیمت خودرو به خاطر بورس کالا بالا رفت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس سازمان بورس ضمن تاکید بر اینکه با عرضه خودرو در بورس، صنعت خودرو از مرگ حتمی نجات می یابد، گفت: بورس کالا به هیچ عنوان موجب افزایش قیمت خودرو نشده است.

مجید عشقی در حاشیه میزگرد تبیین اثرات عرضه خودرو در بورس کالا، در جمع خبرنگاران در مورد تأثیر بورس کالا بر قیمت خودرو، اظهار کرد: بورس کالا به هیچ عنوان موجب افزایش قیمت خودرو نشده است بلکه در بورس کالا به دلیل کنترل‌هایی که انجام می‌شود، همچنین اخذ پیش دریافت از مشتریان و بلوکه شدن پول در حساب آنان، بخش زیادی از تقاضای کاذب از بین می‌رود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: تاکنون فقط دو بار به دلیل عرضه‌های اندک خودرو شاهد رقابت بالاتری در بورس کالا نسبت به بازار بودیم که در نهایت هم معاملات باطل شد.

وی ادامه داد: به طور قطع عرضه خودرو در بورس کالا بهترین راهکار نیست، اما راه حلی است که اکنون می‌تواند صنعت خودرو را از مرگ حتمی نجات دهد.

عشقی با بیان اینکه باید برخی از مسائل را همزمان با هم جلو ببریم، اضافه کرد: باید در مباحثی همچون مدیریت و تصدی‌گری خودروسازان، اصلاح ساختار مالی، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و قیمت‌گذاری دستوری اقدامات ویژه‌ای انجام شود تا شاهد خروج این صنعت از وضعیت کنونی باشیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بر اساس ماده یک قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و ماده ۲۵ قانون رفع موانع تولید که در آنها نحوه جبران خسارت‌های صنایع ناشی از قیمت‌گذاری، قطعی‌های آب، برق گاز و غیره دیده شده است، دولت باید سیاست‌هایی را در دستور کار قرار دهد.

منبع:مهر

457449