صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

اسد کرمی در مورد وضعیت بازار شب عید خودرو اظهار کرد: برخلاف سال‌های گذشته که روزهای نزدیک به عید تقاضای خودرو افزایش پیدا می‌کرد امسال هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود و خریداری نه برای خودروی داخلی و نه برای خودروی خارجی وجود ندارد. حتی نسبت به عید سال گذشته هم تقاضا کمتر شده است.
مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با پرسون:

ضعف سیستم توزیع در بازار عامل گرانی‌های اخیر است

زمانی که کالا موجود است ولی گران است یا در عرضه کمبود وجود دارد نشان‌دهنده اشکال در سیستم توزیع در بازار می‌باشد که اگر مشکل این سیستم را برطرف کنند، مردم می‌توانند کالای شب عید خصوصاً میوه را به قیمت متعارف و مناسبی دریافت کنند.
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح های وزارت صمت خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه ۶ میلیارد دلاری بین وزارت صمت و شرکت‌های برتر

مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و امور طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تفاهم‌نامه وزارت صمت با ۵ شرکت‌ برتر تولیدی در نخستین گام از اجرای طرح "اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر" با ارزش ۶.۱ میلیارد دلار به امضا رسید.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، ضمن اشاره به ثبات قیمت‌ خودرو در بازار طی دو هفته اخیر، روزهای پایانی بازار در امسال را کساد و بی‌مشتری خوانده و معتقد است که سال آینده نیز بعید به نظر می‌رسد مجدد افزایش قیمت شدیدی در بازار خودرو ایجاد شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شیرین‌سازی روزانه ۲۶ میلیون مترمکعب از آب خلیج فارس توسط همسایگان جنوبی، بر ضرورت افزایش سهم کشورمان از شیرین‌سازی آب خلیج فارس تاکید کرد.
رئیس مجلس در پاسخ به رئیس کمیسیون اقتصادی به وضعیت بازار و کمبود کالاها با افزایش قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: کمیسیون اقتصادی در هفته جاری با وزیر صمت درباره تنظیم بازار جلسه‌ای را برگزار و گزارش آن را به صحن ارائه دهد.
معاون سابق امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اینکه نظام لجستیک چگونه مدیریت شود بسیار مهم است و تنها در حالی که نظام لجستیک نظام منسجمی داشته باشیم در هزینه‌های نظام توزیع تاثیرگذار خواهد بود و می‌تواند در خدمات نهایی به مصرف کننده نیز موثر باشد.
در آخرین روز هفته گذشته بازار خودرو کمی به ثبات رسید و با کاهش معاملات ریزش قیمت ها به جز در برخی از مدل های خودرو ادامه یافت که از جمله آن خودروها می توان به مدل ۱۳۱ خودرو پراید اشاره کرد که در آخرین روز هفته گذشته یک میلیون تومان دیگر ارزان شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تخصیص 2 هزار تُن کالای اساسی ویژه ایام پایانی سال به این استان خبر داد و گفت: تمهیدات لازم در خصوص عرضه مکفی و با قیمت و کیفیت مناسب اندیشیده شده است.
با خرید تنها یک "فرش "توسط هر خانواده ایرانی؛

بیش از یک میلیون اشتغال ایجاد می شود

تفاهم نامه سه جانبه صندوق کارآفرینی امید، مرکز ملی فرش ایران و بخش خصوصی برای توسعه اشتغال پایدار و حمایت از بازار فرش دستباف ایران امضاء شد.
یک مقام مسئول گفت: توربین MGT۷۵ جدیدترین توربین گازی طراحی شده در سطح کلاس F پیشرفته توان رقابت با محصولات شاخص بین‌المللی را در این کلاس دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استمرار افزایش توزیع روغن در بازار تا پایان ماه مبارک، استفاده از سامانه جامع تجارت در شبکه توزیع مرغ را در تنظیم بازار مرغ موثر و کمک‌کننده دانست.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه بر روند رو به رشد بخش تولید در ۱۱ ماهه امسال عنوان کرد: در این مدت از ۳۸ کالای اصلی و منتخب صنعتی و معدنی ۲۵ کالا، رشد تولید داشته است.

ستاد تنظیم بازار روز پنجشنبه در جلسه فوق العاده با واردات میوه و سایر کالاهای اساسی از طریق تجار، تعاونی ها و بازارچه های مرزی برای عرضه در شبکه توزیع موافقت کرد.