بررسیها نشان میدهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه بوده است. اما بازار شب عید خودرو در کشور رونق گرفته و خرید و فروشها افزایش یافته است.
پراید ۱۱۱ هفتههای گذشته کانالشکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومانی شد و مجدداً این خودرو به کانال قبلی بازگشت. اما هفته گذشته این خودرو مجدداً به باشگاه ۳۰۰ میلیونیها پیوست و امروز نیز با افزایش شش میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به ۳۱۰ میلیون تومان رسید.
اما پژو ۲۰۷i که روزها بود با ثبات قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار تغییری نکرد، امروز چهار میلیون تومان گران شد و به ۶۲۲ میلیون تومان رسید. به نظر میرسد این خودرو تحت تاثیر خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ با افزایش قیمت مواجه شده است.
قیمت دنا پلاس هم امروز با ۱۴ میلیون تومان افزایش قیمت همراه و در نرخ ۷۴۴ میلیون تومان عرضه شد.
پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز نیز ۹ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به نرخ ۴۸۸ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.
قیمت خودروهای پرطرفدار
در این میان، خودروهای پرطرفدار بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟
تیبا هاچبک EX که از خودروهای پرطرفدار است، صبح امروز، دوشنبه، شش میلیون تومان گران و در محدوده ۳۲۳ میلیون تومان قیمتگذاری شد.
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که در روزهای گذشته با نوسان قیمت مواجه شده بود، اکنون با ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در نرخ ۵۴۰ میلیون تومان به فروش رسید.
کوییک R که این روزها جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۳۴۰ میلیون تومان رسید.
پیشبینی قیمت خودرو در روزهای آینده
مرتضی، مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو گفت: به دلیل تداوم روند افزایش نرخ دلار تا پایان سال، پیشبینی میشود قیمت خودرو در بازار کشور نیز تا پایان سال روند صعودی خود را حفظ کند.
او افزود: وزارت صمت همچنان اصرار دارد قیمت خودرو را با سیاستهایی همچون عرضه خودرو در بورس کالا و افزایش تولید کنترل کند. اما همانطور که مشاهده میشود این سیاستها کارگشا نبوده و به نظر میرسد در آینده نیز به نتیجه مثبت نرسند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: تداوم روند صعودی نرخ خودرو در بازار به دو دلیل وابسته است. نخستین عامل، دلاری بودن بازار خودرو کشور و دیگری نبود ابزار و سیاست قوی و مشخص برای کنترل نقدینگی سرگردان است.