معاون وزیر صمت خبر داد:

احیا بیش از ۳ هزار واحد از صنایع کوچک

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش مشکلات مالی و تامین سرمایه در گردش صنایع کوچک به دنبال ارائه راهکار است.
تصویر احیا بیش از ۳ هزار واحد از صنایع کوچک

به گزارش سایت خبری پرسون، علی رسولیان شامگاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۴۰ درصد اشتغالزایی در کشور مربوط به صنایع کوچک بوده و نقش موثری در تولید و اشتغال کشور بر عهده دارد، اما عدم اختصاص تسهیلات بالای بانکی به صنایع کوچک انتقادات و گلایه واحدهای تولیدی کوچک را برای تامین سرمایه در گردش به همراه داشته که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل این مشکل با تصویب تبصره ۱۸ و اختصاص مانده حساب از محل منابع صنایع بزرگ کشور با عنوان طرح تام به دنبال ارائه راهکار و مرتفع کردن مشکلات مربوط به سرمایه در گردش صنایع کوچک است.

وی افزود: در اسفند ماه سال گذشته طی توافق با بانک توسعه تعاون نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به موضوع تامین صنایع در گردش واحدهای تولیدی و صنایع کوچک اختصاص یافته که سهم استان اردبیل از این مبلغ بیش از ۲۱ میلیارد تومان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به احیای واحد‌های تولیدی و صنایع راکد افزود: شناسایی مشکلات و احیای واحدهای صنعتی از اولویت‌های وزارت صمت است و در طی سال‌های گذشته بیش از ۳ هزار واحد از صنایع کوچک احیا و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

رسولیان به ضرورت تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی از جمله آب، برق، گاز، راه و مخابرات فراهم است و احداث ۲۵ شهرک صنعتی جدید نیز از جمله اهداف پیش رو است و در اردبیل نیز ایجاد شهرک صنعتی جدید در مقیاس بزرگتر از ضرورت‌های حال حاضر استان است.

منبع:فارس

482445