صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: شرکت راه آهن هم در بحث جابه جایی قطعات، کانتینر و همچنین حمل بدنه تاکنون توانسته همکاری بسیار موثری با شرکت ایران خودرو داشته باشد.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق با اشاره به پایان یافتن مهلت رجیستری کردن ساعت های هوشمند در ساعت صفر امروز شنبه، گفت: مهلت رجیستر کردن PDA، مبدل تلفن ثابت به سیار و بارکداسکنر تا ۱۹ تیر است.
دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیو‌ن‌داران گفت: اعتصابات کامیون‌داران را کاملا تکذیب می‌کنم اما با ادامه این روند زمینگیر می‌شویم و اساسا امکان تردد وجود نخواهد داشت و به این مشکلات موجود معترض هستیم.

ایران خودرو با وجود شرایط سخت تحریم‌ها، به روند تولید بدون توقف ادامه داده، برخی خودروها را از جریان تولید حذف و یا محدود کرده و از محصول جدید نیز رونمایی کرده است. 
دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: آنچه امروز درباره میزان ذخایر سنگ‌آهن کشور از سوی مسوولان و حتی کارشناسان اعلام می‌شود و همان ارقام، مبنای تولید در زنجیره فولاد قرار می‌گیرد، می‌تواند ما را به پیش‌بینی‌های غلط در برنامه‌ریزی‌ها سوق دهد.
فرشید جهانبخشی، عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: نمایندگان مجلس در تمامی استان‌های کشور تلاش می‌کنند که در استان خود منطقه آزاد اقتصادی یا منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شود، اما در استان البرز به دلیل خلاء قانونی عملاً این منطقه ویژه اقتصادی در اختیار استان البرز نیست، ولی در استان البرز قرار دارد.
سرپرست اداره کل امور استان های وزارت صمت گفت: از مزایای مناطق آزاد، می تواند شتاب در بخش توسعه تولید و تجارت باشد ولی بسیاری از صنایع و تجار از آن به نحو مطلوب بهره برداری نمی کنند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پیامی، دهم تیرماه، روز ملی صنعت و معدن را بر تلاشگران عرصه صنعت و معدن به‌ ویژه خانواده بزرگ صنعت خودروسازی کشور تبریک گفت و بر رشد و توسعه صنعت خودرو و تبدیل تحریم ها و تهدیدها به فرصت‌های ناب تاکید ورزید.
رییس انجمن زنجیره ارزش تایر گفت: انتظار تایر سازان از دولت جدید این است که تایر را به عنوان یک کالای استراتژیک به قیمت قبل برگرداند، چرا که در صورت کاهش قیمت ارز تایر به ۴۲۰۰ تومان، این کالا ارزان می‌شود.
رشد ۵۶درصدی تولید خودرو در خرداد به نسبت اردیبهشت ۱۴۰۰ در حالی رقم خورد که شاهد هستیم سیاستگذار خودرویی همچنان بر اصلاح ناقص قیمت خودرو تاکید دارد. با این حال همین اصلاح ناقص قیمت سبب شد تا هم فاصله قیمت کارخانه و بازار کاهش یابد و هم تولید شارژ شود. بنابراین آزادسازی قیمت می‌تواند منافع بیشتری برای تولید و بازار به‌دنبال داشته باشد. اگر دولت سیزدهم قصد دارد ورق خودروسازی کشور را برگرداند، باید دست از اصلاح ناقص قیمت خودرو بردارد و آزادسازی را در دستورکار قرار دهد.
رئیس جمهور منتخب در دیدار با وزیر صمت گفت: دولت مردمی به دنبال آن است که با اقدامات فوری به بازار ثبات بخشد تا وضعیت بازار برای همه مردم قابل پیش بینی باشد.
رامک خودرو یکی از شرکت‌های بخش خصوصی است که نمایندگی واردات و مونتاژ خودروهای شرکت سانگ یانگ کره جنوبی را بر عهده دارد. نگارنده این سطور از جمله کسانی است که در اواسط پاییز سال 1396 اقدام به پیش خرید یک دستگاه خودرو تیوولی با موعد تحویل 150 روزه از شرکت مذکور نمود. در سطور زیر گوشه‌هایی از آنچه در پی این اعتماد و پیش خرید بر من و هزاران هم وطن چون من رفته است، نگاشته شده.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به علت ترک فعل و ناکارآمدی موجود، شخصا از وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صمت به کمیسیون اصل 90 شکایت کردم و خواستار برگزاری جلسه در اسرع وقت شدم.
بررسی کلی بازار خودرو، از ایست قیمت میانگین در خردادماه حکایت دارد. با این حال، قیمت در گروه خودروهای داخلی در سومین ماه بهار، اندکی افزایش یافت؛ حال آنکه سطح قیمت خودروهای مونتاژی، سه دهم درصد و خودروهای وارداتی نیز ۶/ ۱درصد کاهش به خود دیده است. کاهش قیمت وارداتی‌ها در شرایطی رخ داده که نرخ ارز در این ماه ۴درصد رشد داشته است. آنچه مشخص است معجزه انتظارات بر افزایش نرخ ارز غلبه کرده و همراه با خوش‌بینی نسبت به روند مذاکرات، منجر به افت قیمت وارداتی‌ها شده است.